Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
arrebarre

Hjälp mig välja min första båt!

Rekommendera Poster

Stort tack för ditt svar. Kommer göra precis som du säger dock vill jag ha båten imorgon, ska nämligen iväg några dagar på onsdag och vill ha det fixat innan.

Har verkligen kollat igenom varenda båt i hela blocket och kommit fram till att dessa 2 möter kriterierna och då har min båtvän hjälpt till som har koll. 

Kollar igenom allt, som du säger och följer dina instruktioner. Därefter försöker jag pruta, och går det inte så gör jag som såhär att jag tar en sväng, fast säger att jag ska köra tillbaka till Stockholm då jag inte kommer överrens. Då går jag istället till mcdonalds och klämmer en trippel cheese och förhoppningsvis ringer han då. :D

Låter det bra?

Ja, vad säger man?

Du är förälskad och förälskelsen är blind :D .

Jag tror du kommer hitta fler båtar innan sommaren står för dörren så jag skulle ta det kallt.

Men det är ju jag det!

Tror inte du ska räkna med att säljaren ringer dig om du säger att priset han erbjuder är för dåligt. Han vet att det kommer fler (desperata?) köpare innan säsongen är över.

Önskar dig dock all lycka till med köpet och hoppas att du hittar en båtplats som passar.

haha. Så är det verkligen. 

Du har nog rätt. 

Jag ska försöka avvakta och kolla efter fler båtar, en av anledningarna till att jag har lite småpanik är att sommaren är så kort och egentligen är enda tiden man kan åka med båten. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka avvakta och kolla efter fler båtar, en av anledningarna till att jag har lite småpanik är att sommaren är så kort och egentligen är enda tiden man kan åka med båten. :D

Det där är en stor missuppfattning - att man bara kan "åka båt" på sommaren.

Det är väl på högsommaren, som man försöker undvika att göra några längre turer.

Det är så fruktansvärt mycket båt ute - med folk som tror att man bara kan "åka båt" på sommaren.

Tanken har aldrig fallit dig in att skaffa en "riktig båt"!? - en segelbåt.  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är en stor missuppfattning - att man bara kan "åka båt" på sommaren.

Det är väl på högsommaren, som man försöker undvika att göra några längre turer.

Det är så fruktansvärt mycket båt ute - med folk som tror att man bara kan "åka båt" på sommaren.

Tanken har aldrig fallit dig in att skaffa en "riktig båt"!? - en segelbåt.  ;)

Lite längre fram kommer jag skaffa mig en segelbåt, fast då vill jag gärna ta några kurser i segling och testa på det först. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev chaparral 190 SSI 2005, med ekolod, flytvästar, och massa utrustning för 165 000kr. 

Är otroligt nöjd med båten, men samtidt lite panik då jag aldrig köpt något så dyrt förr, förutom bolånet! :D haha

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...