Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Gäst

Överföra rutter med Garmin GPSMAP 721xs

Rekommendera Poster

Gäst

Har försökt med att överföra rutter skapta i min iPhone till Garmin via blåtand men får inte det att funka. I appen Bluechart är knappen Navigate to som man ska klicka på för att föra över mörkad. Går inte att klicka på den. På Garmin är BT aktivt och den hittar min iPhone.

Läser på nätet och där står det att man gör överföringen via wi-fi. Är det BT eller wi-fi som gäller? Är det wi-fi, och det har jag inte på båten, så måste jag lägga över rutterna hemma. Känns lite konstigt i så fall.

Någon som har kollen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jo Jag vet att den har wi-fi men det står att man kan överföra via blåtand också och det är det jag försöker göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Du får börja med att gå till inställningar på din iPhone, och sedan WiFi. Där hittar du din garmin, välj den. Sedan kan man föra över grejjorna.

Det är väl samma med blåtanden, du måste godkänna kopplingen från telefonen.

Om du tar hem appen Garmin Helm så kan du se sjökortet i realtid på din telefon eller platta. (vad man nu ska med det till...) ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Du får börja med att gå till inställningar på din iPhone, och sedan WiFi. Där hittar du din garmin, välj den. Sedan kan man föra över grejjorna.

Om du tar hem appen Garmin Helm så kan du se sjökortet i realtid på din telefon eller platta. (vad man nu ska med det till...) ^_^

Kan man sitta hemma sen och styra båten på havet så man slipper vara ute i dåligt väder? Är det inte lite för mycket teknik snart för Svenssons?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kan man sitta hemma sen och styra båten på havet så man slipper vara ute i dåligt väder? Är det inte lite för mycket teknik snart för Svenssons?

Kanske för dig men inte för mig. Kan inte bli för mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske för dig men inte för mig. Kan inte bli för mycket.

Med tanke på ditt senaste "konststycke" kanske det kan det även för dig? :)

http://www.maringuiden.se/forum/topic/81280-kopplade-minus-minus-till-batteriet/?fromsearch=1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Till skillnad mot många andra män så vågar jag berätta om mina misstag och vågar fråga när jag inte kan. Stolt över det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...