stefhage 0 Postad 24 Maj , 2016 Hej, jag har problem med min motor Yanmar 4JH2E 1992. Motorn vill inte varva som den ska. När jag gasar på från tomgång till full gas så varvar den upp till 1500 varv ganska fort därefter så segar den sig upp till 2500 varv väldigt långsamt. Jag har gjort ren tanken, bytt grov- och fin filter, blåst igenom slangarna fram till fin filtret. Det känns som om motorn inte har någon riktig kraft när det tar emot i sjön. Någon som har något tips? Kan det vara bränslepumpen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 24 Maj , 2016 Har du kollat stigarröret i tanken, ja du har blåst, läser jag, men har du haft loss röret och verkligen kratsat bort rosten som brukar vara på insidan av röret? Röret släpper igenom bränsle som räcker till ett lite lägre varv men inte så mycket som behövs när maskinen ska gå på fullmatning. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefhage 0 Postad 25 Maj , 2016 Har du kollat stigarröret i tanken, ja du har blåst, läser jag, men har du haft loss röret och verkligen kratsat bort rosten som brukar vara på insidan av röret? Röret släpper igenom bränsle som räcker till ett lite lägre varv men inte så mycket som behövs när maskinen ska gå på fullmatning. Kalle Röret är rostfritt så där finns ingen rost, jag har även blåst igenom det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 25 Maj , 2016 Kolla tändningen. Eftersom bränsletillförseln inte verkar vara några bekymmer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 Maj , 2016 Kolla tändningen. Eftersom bränsletillförseln inte verkar vara några bekymmer Är en diesel, så det är nog änndå något med bränslet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 Maj , 2016 Koppla på en extern tank, systematiskt, från tank till insprutningspum, vid varje möjlig skarv så ska du se att du kan ringa in problemet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser