BSven 469 Postad 23 Maj , 2016 Jag håller på och polera min båt med Hempels rubbing liquid men jag gissar att det är liknande innehåll i alla märken. Frågan är hur jag kan rengöra/tvätta ur polerdynan? Det tycks inte vara vattenlösligt och det framgår ingenting på produktdatabladet.Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 23 Maj , 2016 Ett bra diskmedel och varmt vatten funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 23 Maj , 2016 Vad menar du med polerdyna!? Är det en sån här? http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och-Rengoring/Polermaskin/Polersvamp-2000017830/ Ett bågfil som man håller mot sidan när polermaskinen snurrar, gör att man sågar bort wen bit och att man får en helt ren yta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 23 Maj , 2016 Ja, det är en sådan!Bågfilen funkar ju säkert bra men inte efter varje gång om man gör lite i tagetSkall prova med diskmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 23 Maj , 2016 Jo - det fungerar varje gång att kapa bort med bågfil - fast dynorna tar fort slut. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjellman 31 Postad 23 Maj , 2016 När jag rubbade och vaxade båten med maskin nu i våras så hade jag fått tag på en speciell borste som man använder på recondfirmor. Det ser ut som en nagelborste fast med halvhårda plaststrån på. Varje gång jag skulle lägga på mer medel så lät jag borsten löpa över svampen när den snurrade. Allt gammalt medel flög bort o den blev som ny igen. Kolla med recondfirmor om du kan köpa en sådan av dom, den kan inte kosta många kronor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 24 Maj , 2016 En vanlig stålborste kanske gör susen. Jag brukar ha förkärlek för att bygga mig en arbetsbänk av lastpallar när jag jobbar med båten. Det händer från och till att jag kör skumgummirondellen mot trät på lastpallarna eller nåt annan träbit, för att skumgummit skall bli renare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 24 Maj , 2016 Jag har inte testat det själv, men nånstans såg jag det rekommenderas att köra polermaskinen med dynan på mot typ en sån där trästicka man har för att blanda färg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 29 Maj , 2016 Såg att någon redan tipsat om typ nagelborste, sliter inte så hårt på trissorna och funkar utmärkt. Efter avslutat arbete yes diskmedel och varmt vatten sedan liksom krama ur skiten ur trissorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jajo 32 Postad 1 Juni , 2016 Jag brukar skölja ur med ljummet vatten och diskmedel och sedan krama ur - upprepa tills du är nöjd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 2 Juni , 2016 Jag har två trissor jag byter mellan när jag polerar, en som jag kör med och en som ligger och droppar av sig det värsta efter att ha blivit ursköljd/urkramad i en hink vatten. Nu använder jag Meguiars produkter och de fungerar utmärkt att både skölja bort samt på fuktiga trissor, andra märkens motsvarigheter kanske beter sig annorlunda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser