Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
-PLM-

Trimma upp Bravo 3 grunda vikar

Rekommendera Poster

Någon som vet hur mycket man törs trimma upp Bravo 3 i grunda vikar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hela vägen upp:) Max 1000RPM

Dock så va försiktig då det virvlar upp ordentligt från botten och du får snabbt tilltäppt kylning.

Redigerad av BerraS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte högre än trimstoppet. Har du kontrollerat att det är korrekt justerat? 

CC på trimkolven skall inte vara mer än 54cm när switchen stoppar och du måste köra vidare med trailerknappen vilket du INTE skall göra om motorn är igång.

Går snabbt och lätt att vrida sönder övre lagerhuset på det sättet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis köpt båten, men jag tror att jag behöver kalibrera trimmet i Smart Craft instrumentet. Trim går endast till läge 3, sedan får man använda trailerknappen.

Har inte kollat hur högt drevet står i läge 3 ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skit I sjöingenjör, han har inte koll på vad han pratar om. Går alldeles utmärkt att köra fullt upptrimmad. Dock med lågt varvtal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här står det i manualen:

"The trailering feature allows the operator to raise the sterndrive unit for trailering, beaching, launching and low speed (below 1200 rpm engine speed), shallow water operation.

Never trim the sterndrive unit UP/OUT using TRAILER switch while boat is under-way at engine speeds above 1200 rpm. Use extreme caution when operating with sterndrive unit raised. Severe damage to the sterndrive unit may result if unit is raised beyond the gimbal ring support flanges at engine speeds above 1200 rpm."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för info. Jag kommer nog resonera så att jag trimmar upp till röda läget (trailerläge) på instrumentet vid behov, vilken siffra det blir i Smart Craft instrumentet får jag se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...