StCa 0 Postad 22 Maj , 2016 Efter vintern ligger det nån tjock smet i motorutrymmet. Dieseltanken är på andra sidan skottet. Kan det vara diesel från en läckande tank? Det är en tjock brungul smet. Dunstar inte diesel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 22 Maj , 2016 Knappast diesel, möjligen någon smörja som blivit uttunnad av diesel och runnit iväg Om tanken läcker borde det lukta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 23 Maj , 2016 Hade det inte varit under motorn så hade jag tippat på öl. Precis den färg och konsistens man hittar när öl glömts kvar i kölsvin över vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 23 Maj , 2016 Sådan där gägga hittar jag oxå! jag har ibland funderat på om det är någon utfällning av ruttnande organiskt material? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StCa 0 Postad 23 Maj , 2016 Öl är det inte. Runt tanken sitter skumgummiskivor. Kanske det läckt diesel, och dieseln har löst upp skumgummit, eller nåt. Måste nog lyfta ur tanken och kolla, ett jäkla jobb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StCa 0 Postad 23 Maj , 2016 Sådan där gägga hittar jag oxå! jag har ibland funderat på om det är någon utfällning av ruttnande organiskt material? Skotten består av plastad plywood. Båten är från -81, en Marex 24. Kan det vara plywooden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 23 Maj , 2016 Inte rester från oljebytet i höstas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 23 Maj , 2016 Jag röstar på plywood! Stämerm rätt bra med mina problem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 24 Maj , 2016 Hej! Jag får exakt samma utfällningar ur doghouse, rinner ur några gamla skruvhål. Tror jag har en del vatten i plasten där och troligtvis har trä använts som form. Troligtvis en blandning av trä och vatten tillsammans med lite lösningsmedel från plasten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StCa 0 Postad 24 Maj , 2016 Nu har kollat på tanken, kan inte se att den läcker. Är heller inte skumgummit. Ser snarare ut som att smeten har runnit upp till tankutrymmet genom dräneringshålet. Nu är smeten så tjock att den inte rinner längre, men det syns att den varit tunnare tidigare. Den luktar inte mycket, men tyckte faktiskt att det luktade svagt av träolja. Tänker sätta tillbaka tanken, göra rent från smeten, sjösätta, och sen se vad som händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 24 Maj , 2016 Om du sätter tejpremsor med gul maskeringstejp på valda ställen kanske du kan se varifrån det runnit senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StCa 0 Postad 12 Juni , 2016 Nu har det läckt igen, kanske värmeberoende. Kommer definitivt från dieseltanken. Jag har nu monterat ur tanken och även tanken har den bruna kolan i botten. Tankmätaren är helt körd. Vad är det för nåt? Gjorde ren tanken för kanske 6-7 år sedan, då var det en del sörja i tanken, men ingen kola. Jag tankar på Preem. Nån annan som vågar kolla i tanken? Hur får jag bort detta? Provade med lacknafta och naturavfettning, verkar inte bita på kolan. Sabotage? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 12 Juni , 2016 Det där är alger som växer i kondensvattnet som finns i tankens botten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StCa 0 Postad 14 Juni , 2016 Kan det vara ett otätt tanklock och regnvatten som orsakat detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 15 Juni , 2016 kåda http://preem.se/om-preem/hallbarhet/evolution-drivmedel/evolution-diesel/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser