Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
Scubachef

Barn på sjön

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar om ngn har tips på lämpliga tillägg runt stan (Stockholm) när man är ute med båten på dagsturer, där barnen kan få springa loss och leka lite? Svårt att åka runt och leta från sjön!

Med vänlig hälsning,

Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Fjäderholmarna

Tillägg: Grönan :-)

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag undrar om ngn har tips på lämpliga tillägg runt stan (Stockholm) när man är ute med båten på dagsturer, där barnen kan få springa loss och leka lite? Svårt att åka runt och leta från sjön!

Med vänlig hälsning,

Björn

Tack för svaret!

Men jag tänkte mer som man kan gå iland och ta en kaffe/glass och leka lite i ngn lekpark eller så :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kyrkogårdsön, alltså Siaröfortet. Kanonkul för barn och vuxna, restaurang och gästhamn finns också.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Bland den mest centrala är gästhamnen under Västerbron.

Rätt nära Nockebybron ligger Brostugan där ni kan fika mm, leka och fresbee-bana inte så långt därifrån. 

Gröna lund har en egen gratis gästhamn för besökare

Lägger ni till för dagen så vid Vasahamnen så får ni ju tillgång till hela Djurgården

Har ni en mindre motorbåt som int är så känslig för strömvirvlar så kan ni lägga er vid den lilla bryggan vid sidan av ångbåtsbryggan vid Drottningholm. Men man bör vara medveten om att passagerarbåtarna skapar rätt kraftiga strömmar i vattnet där då de ligger mot kajen och trycker på,

Redigerad av seglarfreaken
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...