Petsson 0 Postad 5 Maj , 2005 Håller som bäst på och fräschar upp en båt som varit vattenfylld i ett par år. Hittade en metallplatta som sa att det var en Herwa Plast (från Grimstad) model: 1976. Skulle vilja hitta mer information om denna men vet inte mer... Här är en bild om det skulle kunna underlätta ev. identifikation Mvh Petsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Petsson Postad 7 Maj , 2005 Mätte den till ca fem meter lång vilket mao motsvarar 15 eller 16 fot. Har letat på internet men inte kunnat hitta någon liknande, nån som har tips?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 7 Maj , 2005 Jag gissar att det är en Herwa 16' family.De gjorde en mindre också som heter 15' Speed, men den har inte likadan vindruta. I så fall är den 5,02 x 2,05.Max belastning 8 persorner. Motor max 35 hk, lång rigg. Min 10 hk. Fart med 35 hk 23 knop. Det fanns 2 kojplatser i den också, står det. Herwa byggde också 2 snipor 20' och 23'. På 70-talet såldes Herwa av Fjord Boats Sv. Den har certifikat från Det Norske Veritas. Ja, det är vad jag får fram från en gammal Båtvärlden :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Petsson Postad 19 Maj , 2005 Tackar för informationen! Fick höra att det även fanns en Herwa 15 Family. Som sedan ersattes av en 16 fotare. hade varit kul att se bilder på andra båtar av denna modell etc... men den kanske inte är så vanlig :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunnaro 0 Postad 19 Maj , 2005 Hej! Här är ytterligare en modell, Fjord Herwa. Har haft en sådan med 60 hk motor, fin och rymlig dagtursbåt.Mvh gunnaro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xtoc 0 Postad 30 Juli , 2005 Hello, sry to my english, it´s not to nice. I become from my grandparents a Herwa 15 with 9.9 HorsePower engine. The Internet have little info´s to this boat. I come with google in this forum and see Herwa- talk :-) can any user help me with the maximum-power on this boat?. Best´s regards from germany, xtoc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsson 0 Postad 15 Maj , 2006 Nu var det dags att fortsätta med båten igen och lyckades nyss hitta vilken modell det var - en Herwa 17 Deluxe! På bilderna ser man att fronten är samma som 15 Family men att den vi jobbar på kan ta en lite större motor etc. Skickar med länken för alla andra som letar Herwa-modeller. http://www.agderkultur.no/Herwa/Side2.htm Mvh Petsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina1234 0 Postad 4 Mars , 2013 Hei. Ser du har omtrentlig lik båt som min. Herwa 15' familieplast. Vet du noe om hvor man kan få kjøpt nye vinduer foran til båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Mars , 2013 Prova att skicka ett mail till personen iställer då inlägget är gammalt och personen inte särskilt aktiv på MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser