ooskr 0 Postad 21 Maj , 2016 Hej! Efter vinterförvaringen så hade växelvajern kärvat fast och jag tog i lite för hårt och slet sönder en metallplatta i gasreglaget, så nu är jag ute efter ett gasreglage. Besitter väldigt dåliga kunskaper om vad jag ska leta efter, har sökt efter ett begagnat av samma slag, men det är lättare sagt än gjort. Motorn är en Mercury Merc 350 från 1964 (har jag för mig) och gasreglaget heter Mercontrol och är vitt. Hittar gasreglage för flera tusenlappar, så dyrt kan det väl inte vara med en spak som ska dra en vajer fram och tillbaka? Sedan är det oklart om dessa kommer att passa också. Köpte en begagnad för Evinrude, säljaren påstod att det skulle inte vara några problem att få fast på min båt, men det gick ju inte alls... Nu har jag försökt modifiera mina vajrar och de går inte längre att använda, men tycker att de som säljs ser lika ut iaf. Bild på motorn och gasvajern: http://i.imgur.com/977zTJ7.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser