pismo 12 Postad 21 Maj , 2016 Hej. Efter att det glappat och kompressorn bara gått ibland stannade mitt kylskåp helt och hållet efter vinteruppehållet. Samtidigt ser jag något grönt/vitt pulver på kopparrören som jag inte sett förut, är det någon som vet vad det kan vara för fel så är jag tacksam. Mvh. Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gabe 0 Postad 21 Maj , 2016 Kolla termistorkabeln Jag har en Isotherm 3251SP som inte fungerade efter vinteruppehållet förra året. Det visade sig att en mus hade tuggat av termistorkabeln - en tunn svart kabel som känner av temperaturen i skåpet och som går till elektronikenheten - den var avtuggad i ett skymt utrymme. Framför allt hade den kalasat på rörisoleringen. Med trasig kabel går inte kompressorn. Köpte en ny kabel förr 700:- och satte dit. I vinter hände samma sak igen - men nu hade en mus ätit upp kabeln i stort sett i hela dess längd. Samma pris från Hjertmans i år och lite billigare från Isotherm direkt. Det måste vara något i kabelisoleringen som smakar gott - verkar vara den enda kabeln i båten som är intressant. Har börjat att ha ett par musfällor i båten - mössen tar sig säkert lätt in i båten under vintern. Så du kan alltid börja med att kolla kablarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellix 5 Postad 21 Maj , 2016 En bild hade hjälpt men är det inte bara vanlig kopparärg som du har fått på rören? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 1 Juni , 2016 Tack för svaren. Tittat lite mer noggrant och det är blått pulver på kopparrören. T.om så mycket att det ramlar av lägger i botten av kylen. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 2 Juni , 2016 Till Gabe, kanske en sådan skulle passa dig, går på 12V:https://www.conrad.se/Skadedjursbek%e4mpare-Ultraljud-Kemo-M%f6ss-Svart-1-st.htm?websale8=conrad-swe&pi=672108&ci=SHOP_AREA_168470_0811050 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser