Ampreius 0 Postad 20 Maj , 2016 Jag undrar vad det är som skall fyllas på i burken som syns i mitten av bilden med svart lock. Har fått lite olika bud så skall bli intressant att se vad ni har att säga. Motorn är en Mercruiser 4.3 V6 från -90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 20 Maj , 2016 Det är expansionskärlet till värmeväxlaren så det ska vara en skvätt glykol i burken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 20 Maj , 2016 Det är expansionskärlet till värmeväxlaren så det ska vara en skvätt glykol i burken. Blandning av vatten och glykol ca 50/50 ger det bästa frysskyddet. Sen vet jag inte om man kan blanda olika sorters glykol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 20 Maj , 2016 Om det är expansionskärlet.? Samma typ av glykol som du har i systemet, vanligtvis 50/50 vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 20 Maj , 2016 All glykol går inte att blanda med varandra. Gul/röd och blå/grön är ingen bra kombo. Kan bli geggig sörja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 20 Maj , 2016 Det är expansionskärlet till värmeväxlaren så det ska vara en skvätt glykol i burken. Blandning av vatten och glykol ca 50/50 ger det bästa frysskyddet. Sen vet jag inte om man kan blanda olika sorters glykol Just av den anledningen jag skrev "samma typ av... som du har i systemet" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 20 Maj , 2016 Glykol och vatten säger jag, Brukar byta ut glykolen i motorn varannat år samt fylla på vid behov.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 20 Maj , 2016 Jag tänkte också byta kylvätska. Är det viktigt att få ut precis allt? Hur gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 20 Maj , 2016 Jag har två pluggar på min motor som jag lossar. Då rinner all glykol ut. Sen sköljer jag med färskvatten tills det inte kommer mer "glykolfärgat" vatten. Sen i med pluggarna igen och fyll på med ny blandad glykol. Är väl inte jätteviktigt att få ut allt, men om du kan öpnna en tapp och skölja ut systemet får du ut det mesta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser