Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
patrikflink

ankarspelet anchorlift barracudas 900W lina?

Rekommendera Poster

Köpte detta spel utan att kolla upp vilken ankarlina med kedja man skulle ha. Seasea påstår att jag måste ha deras egna kombinerad blyad lina med kedja pga inbakade kulor för att spelet ska greppa. Det kostar ju 2500kr, 7mm lina med 12mm kedja 50 meter totalt, 10 meter är kedjan.

Är det någon som har testat en annan modell av lina med kedja till detta spel? Eller blir det att leva på silverfiskar när man har inhandlat detta spel utöver alla andra skit dyra tillbehör som fjärrkontroll m.m.?

Mvh Flink.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skriver " Det kostar ju 2500kr, 7mm lina med 12mm kedja 50 meter totalt, 10 meter är kedjan."

​Jamen… du får ju en kostnad oavsett vad du väljer? Sedan undrar jag lite, faktiskt, över kedjan. 12 mm är väldigt kralligt. Långfärdsseglare som har 10 mm brukar skryta lite över den… och där är skälet för att man har en speciallina eftersom annars skulle 7 mm lina vara för klen i spelet? Du har en lite special lösning känns det som och då är det nog den lösningen som gäller.

Någon med denna kombo som har alternativ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej

Det är kättingen som är 7 mm och linan 12 mm. Jag har samma spel och kör blyad lina 12 mm hela vägen, men det blir inte billigare.

Hälsningar Ove

Redigerad av Ove-T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funkis:

Vände lite på siffrorna...

Ove-T:

Kör du med den blyade lina som har kulor? Om inte så fungerar det med vilka som helst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nej, jag har en vanlig blyad lina, man bör ha en som är hårt slagen annars kan det bli öglor som fastnar.

Hälsningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nej, jag har en vanlig blyad lina, man bör ha en som är hårt slagen annars kan det bli öglor som fastnar.

Hälsningar

Tackar. Ska testa det samma. Tycker inte det är klokt med priset på original linan.

Med vänlig hälsning Flink.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ibland ska man ha tur!

Hittade orginal tamp och kätting med inflätade kulor på blocket helt NYTT! Varför han sålde det för 1500kr vet man inte och jag tänker inte fråga, är bara skitnöjd över att jag lyckades spara 1000kr.

Skall bli intressant med ankarspel då jag aldrig använt/provat innan. Hoppas bara man kör spelet rätt. Har ju även fjärr så man kommer nog att stå och glo när man skickar ner det och upp igen. Tanken är väl att man i lugn och ro kan stå vid ratten och droppa, men man lär väl sig.

post-103203-0-61009300-1463868154.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...