Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Garpen61

Elektrisk bränslepump (Carter) låter högt

Rekommendera Poster

Den surrar inte precis utan låter som en gammal traktor. Den lät inte lika illa före upptagningen.

Jag bytte filter innan upptagning också.

Är det bara att köra vidare med eller ska jag byta filter igen eller kommer pumpen att rasa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den surrar inte precis utan låter som en gammal traktor. Den lät inte lika illa före upptagningen.

Jag bytte filter innan upptagning också.

Är det bara att köra vidare med eller ska jag byta filter igen eller kommer pumpen att rasa?

Är den gammal ? Är det en förgasarmotor ? Kan vara så att det är ett högt mottryck !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pratade med Hansen och jag plockar isär den i helgen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Isärplockad, rengjord, smörjde med lite 2 taktsolja. Jag bytte bränslefiltret också.

Den låter en del men den får gå denna säsongen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ju för all del "billiga" pumpar och dom skulle jag tänka går /låter lite högre . Satsa på ett annat fabrikat nästa år .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte , är det samma sort som innan du bytte pump första gången ? Det borde absolut finnas tystgående pumpar troligen kostar de väl något mer , men smakar det så ......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Carter verkar vara det mest etablerade, det är samma sort som tidigare. Lite innehållslös information, rackarhulda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du den typen man monterar i tanken eller sitter den fristående ? Ljud kan ju fotplanta sig i tanken och låter ju då en del har man en fristående pump kan man få ner ljudet mer , men dom är rätt dyra hör på en maskintillbehörs affär .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...