mofanza 0 Postad 14 Maj , 2016 Hej, Jag tänkte köpa en Yamarin 575 Big Game från 94 med tillhörande Yamaha 115 V4. Jag är nybörjare, har ägt en örnvik 510 HT tidigare, och skulle gärna höra tips och rekommendationer kring denna. Allt emottages, både tips och avrådan, saker man bör titta på innan man slår till osv. Tack för hjälpen! / CS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mofanza 0 Postad 18 Maj , 2016 Hmmm inte så mycket svar. Ställer en till fråga som jag tänkt på. Den jag köper båten av säger att han alltid blandar i 1% olja direkt i tanken som säkerhetsåtgärd trots att motorn /yamaha 115 V4/ har separat oljefilter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 18 Maj , 2016 Hej, jag har haft en Yamarin 540 bigride i många år innan jag nu bytte. Mekat mycket Yamaha. Det där är en ganska skottsäker motor. Det du kan kolla på är den pinne som går uppe från motorn och ned i riggen, du ser den på mitten av riggen. Denna rostar ofta rejält och tappar vridstyvheten vilket ger att växlarna börjar "skorra" när de skall gå i / blir svåra att få i. Även tiltmotorn brukar rosta rejält på dessa motorer. Lyssna alltså när du växlar fram och back ( att det knorrar lite är normalt) , lyssna och kolla så tilten fungerar ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mofanza 0 Postad 18 Maj , 2016 Hej, jag har haft en Yamarin 540 bigride i många år innan jag nu bytte. Mekat mycket Yamaha. Det där är en ganska skottsäker motor. Det du kan kolla på är den pinne som går uppe från motorn och ned i riggen, du ser den på mitten av riggen. Denna rostar ofta rejält och tappar vridstyvheten vilket ger att växlarna börjar "skorra" när de skall gå i / blir svåra att få i. Även tiltmotorn brukar rosta rejält på dessa motorer. Lyssna alltså när du växlar fram och back ( att det knorrar lite är normalt) , lyssna och kolla så tilten fungerar ok. Ah, tack för tipset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser