petdan 0 Postad 13 Maj , 2016 Kanske nån har en idé om vad som kn vara problemet. Ställde båten i höstas, gick som en klocka då. Tar ut den nu och den vägrar starta, eller rättare sagt tända. Drar runt utan problem och bränslet verkar gå fram, har även provat den en sup rätt ner i cylindrarna men inte tändning. Eftersom alla tändspolar knappast gått samtidigt borde felet vara någon annanstans.. Tilläggas ska att jag slarvigt råkade slänga på batteriladdaren på fel poler, blev där någon sekund innan jag upptäckte det? Kan det ha gått nån CDI-Box eller liknande? Tacksam för förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 13 Maj , 2016 Har för mig att rectifiern/likriktaren, men inte CDIn brukar gå vid polvändning. Detta är bra då den är betydligt billigare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2umh 0 Postad 13 Maj , 2016 Kanske nån har en idé om vad som kn vara problemet. Ställde båten i höstas, gick som en klocka då. Tar ut den nu och den vägrar starta, eller rättare sagt tända. Drar runt utan problem och bränslet verkar gå fram, har även provat den en sup rätt ner i cylindrarna men inte tändning. Eftersom alla tändspolar knappast gått samtidigt borde felet vara någon annanstans.. Tilläggas ska att jag slarvigt råkade slänga på batteriladdaren på fel poler, blev där någon sekund innan jag upptäckte det? Kan det ha gått nån CDI-Box eller liknande? Tacksam för förslag. Kan du kolla om du har gnista? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 13 Maj , 2016 Dödmansgreppet..? Lätt o glömma efter en vinter o då beter det sej såhär.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petdan 0 Postad 13 Maj , 2016 Om du visste hur mycket jag har sökt i minnet efter "något jag stängde av men har förträngt" . Jag har inget distinkt dödmansgrepp varken vid ratten eller reglaget. Finns en on-off vippbrytare som jag råkade se igår, väl dold under nyckeln, men den har jag aldrig nyttjat. Dödmansgreppet..? Lätt o glömma efter en vinter o då beter det sej såhär.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petdan 0 Postad 13 Maj , 2016 Kunde inte se nån gnista igår. Kanske nån har en idé om vad som kn vara problemet.Ställde båten i höstas, gick som en klocka då. Tar ut den nu och den vägrar starta, eller rättare sagt tända.Drar runt utan problem och bränslet verkar gå fram, har även provat den en sup rätt ner i cylindrarna men inte tändning. Eftersom alla tändspolar knappast gått samtidigt borde felet vara någon annanstans..Tilläggas ska att jag slarvigt råkade slänga på batteriladdaren på fel poler, blev där någon sekund innan jag upptäckte det? Kan det ha gått nån CDI-Box eller liknande?Tacksam för förslag. Kan du kolla om du har gnista? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 13 Maj , 2016 Om jag inte minns fel är det i den vippan man fäster dödmansgreppet o den ska stå i det läget som den kan låsa fast en ögla, förmodligen uppåt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petdan 0 Postad 13 Maj , 2016 Fast där har aldrig funnits något sådant? Ska kolla om det finns någon typ av förbikoppling för säkerhets skull. Om jag inte minns fel är det i den vippan man fäster dödmansgreppet o den ska stå i det läget som den kan låsa fast en ögla, förmodligen uppåt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 15 Maj , 2016 Har du kollat säkringen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petdan 0 Postad 15 Maj , 2016 Det sitter en 20A ovanför tändspolarna, den som avses? Enda jag hittat och den verkar ok. Finns det fler? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser