Goran54 0 Postad 11 Maj , 2016 Hej! Hjälper en bekant med inkopplingen. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mej med kopplinganvisning av detta instrument Volvo Penta. kontaktdonet på baksidan har 9 st stift P/NO 828731 YZ 834 Tacksam för svar Hälsn / Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 11 Maj , 2016 Ja och i båten skall det finnas en kabelstam med motsvarande kontaktdon. Dessutom skall det finnas en rund kontakt, med tre eller fyra kablar som är till powertrimets eller tiltfunktionens manövrering upp och ned. I samband med dessa kablar skall det troligtvis också sitta två relän nånstans under instrumentbrädan. Såsmåningom leder dessa kabelstammar akterut till en hydraulpump, med ytterligare två relän och en givare som sitter i drevets ovanlant som om man har tur är åtkomligt inifrån. Jag vet för jag har nyligen stångat min panna blodig då jag felsökt bland dessa kablar, instrument, givare och annat elektroniskt eller elektromekaniskt ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 11 Maj , 2016 I denna tråden finner du ett elschema. http://www.maringuiden.se/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=79060 Sedan är inte instrumenet till trimplan, utan till powertrim och tilt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goran54 0 Postad 12 Maj , 2016 I denna tråden finner du ett elschema. http://www.maringuiden.se/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=79060 Sedan är inte instrumenet till trimplan, utan till powertrim och tilt. Tacksam för svar. Men så här ligger det till. Powertrimmodulen fick jag bara i handen,att försöka ta reda på vad som igentligen är kopplat till respektive stift. Den är väl tänkt att använda den till någons båt som de ska sätta den på,kan jag tro. Har ritat en bild på kontaktdonet så som jag fick den att klura ut resten.Hoppas att det som dom ritat är riktigt så här långt Hälsn / Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 12 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se trim.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goran54 0 Postad 12 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se Tack så jättemycke Precis det jag söker,verka stämma med de sträck till reläet.TACK Då är det bara bygga vidare. Hälsn / Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goran54 0 Postad 15 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se Tack så jättemycke Precis det jag söker,verka stämma med de sträck till reläet.TACK Då är det bara bygga vidare. Hälsn / Göran Hej batelektriker! en fråga till bara. Ursäkta att jag gör mej lite korkat. Bilden högst upp till höger,är väl en vinkelgivare. Och panelen till höger om instrumentet är väl en 2 vägs omkopplare med off läge i mitten (återfjädrande) ,knappen vid sidan av,är det bara en på/av knapp. Är det så att hydralpumpen går åt bägge hål,växling av polariteten på motorn. Eller är jag helt ute o cyklar. Hälsn / Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 15 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se Tack så jättemycke Precis det jag söker,verka stämma med de sträck till reläet.TACK Då är det bara bygga vidare. Hälsn / Göran Hej batelektriker! en fråga till bara. Ursäkta att jag gör mej lite korkat. Bilden högst upp till höger,är väl en vinkelgivare. Och panelen till höger om instrumentet är väl en 2 vägs omkopplare med off läge i mitten (återfjädrande) ,knappen vid sidan av,är det bara en på/av knapp. Är det så att hydralpumpen går åt bägge hål,växling av polariteten på motorn. Eller är jag helt ute o cyklar. Hälsn / Göran Hej! Japp det är en vinkelgivare. Japp 2 vägs omkopplare med off läge i mitten (återfjädrande) Kommer inte ihåg riktigt men har för mig att den är återfjädrande knappen vid sidan av. Har för mig det också att pumpen skall gå åt båda hållen. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El www.batelektriker.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goran54 0 Postad 15 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se Tack så jättemycke Precis det jag söker,verka stämma med de sträck till reläet.TACK Då är det bara bygga vidare. Hälsn / Göran Hej batelektriker! en fråga till bara. Ursäkta att jag gör mej lite korkat. Bilden högst upp till höger,är väl en vinkelgivare. Och panelen till höger om instrumentet är väl en 2 vägs omkopplare med off läge i mitten (återfjädrande) ,knappen vid sidan av,är det bara en på/av knapp. Är det så att hydralpumpen går åt bägge hål,växling av polariteten på motorn. Eller är jag helt ute o cyklar. Hälsn / Göran Hej! Japp det är en vinkelgivare. Japp 2 vägs omkopplare med off läge i mitten (återfjädrande) Kommer inte ihåg riktigt men har för mig att den är återfjädrande knappen vid sidan av. Har för mig det också att pumpen skall gå åt båda hållen. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El www.batelektriker.se Okej Tack.Då var jag inte så korkad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goran54 0 Postad 25 Maj , 2016 Hej! Tror att det är detta schema som passar! Se bifogad fil. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El båtelektriker.se Nu har det framkommit att powertrimmodulen funkar inte,dom har testat med en annan,då funkar det. Finns det någon här på forumet som kan tänkas vilja sälja eller känner någon annan som har en powertrimmodul samma modul som fotot,beg eller ny.Eller finns det nya att köpa fortfarande av någon säljare. Med vänlig hälsning / Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser