Chriscat 0 Postad 10 Maj , 2016 Hallå igen. Sjösatte och provkörde igår. Allt funkar bra förutom när man drar av på gasen i planing så ljuder summern mellan 2000 och 1500 rpm. Sedan försvinner det. Piper även till när svallet träffar båten. Funderar på om drevoljeflottören har fått spel. Tempen ligger stadigt på 75 grader och oljetrycket är jämnt och fint. Blir tokig. Har du någon idé är jag evigt tacksam. Drevolja ligger på max. Sjövattenkylning. Mercruiser 5.0 2005. Alpha one gen 2 Bayliner 2655 // Christoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2016 Visst kan det va drevoljeflotören, prova att koppla ur dom 2 kablarna som går från oljebehållaren och se om det ändrar något. Annars varnar summenr normalt för temp, oljetryck, varmgång samt drevolja. Dock så har motorn dubbla sensorer, så dina instrument kann visa fel, eller tvärt om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chriscat 0 Postad 10 Maj , 2016 Visst kan det va drevoljeflotören, prova att koppla ur dom 2 kablarna som går från oljebehållaren och se om det ändrar något. Annars varnar summenr normalt för temp, oljetryck, varmgång samt drevolja. Dock så har motorn dubbla sensorer, så dina instrument kann visa fel, eller tvärt om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chriscat 0 Postad 10 Maj , 2016 Tack för tipsen. Ska börja felsöka alla givare. Såg förövrigt att jag glömde skriva om inlägget efter det att jag skickat till en lokal båtmek. Rookie misstag. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser