Josephinejohansson 0 Postad 9 Maj , 2016 Hejsan, Jag vill byta ut samtliga dynor på vår båt och undrar om någon kan ge tips på en bra tillverkare i Stockholm? Samtliga dynor i förpiken samt sittdynorna till matplatsen skall bytas och behövs sys om - nytt skumplast samt tyg (ca 8 nya dynor) Vi har en Parad 860 så vi vill ha dynor som passar båten och dess årgång alltså inga nya skinndynor eller liknande. Tar tacksamt emot tips från er som sytt upp nya dynor till äldre båtar, hur har ni gått till väga? Vilken tillverkare har ni valt? Leveranstid? Kostnad? Vänligen, Josephine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 9 Maj , 2016 Hej och välkommen till MG. Vi har samma planer, men du han skriva först. Det har skrivits mycket om dynor här på MG och det jag snappat upp hittills är att det är billigare att få dynorna levererade under höst och vinter samt att pris och kvalitet inte går hand i hand. Det verkar inte ens vara så att alla (många) är nöjda eller missnöjda med vissa leverantörer Ska bli intressant att se vilka tips som trillar in. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 10 Maj , 2016 kungssängen på Hornsgatan har tidigare gjort dynor efter specialmått eller efter gamla dynor. Gäller själva skumplastdynan om de fortfarande gör detta vet jag inte. Sen får man ta dessa till lämplig sömmerska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 10 Maj , 2016 (redigerade) Även tips på mindre bra dyntillverkare är säkert av intresse. Minns en tråd om Yvonne och Bobban som sydde dynor hej vilt - som någon sorts hobby - med varierande resultat. Mackey Redigerad 10 Maj , 2016 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 84 Postad 11 Maj , 2016 Lämnade in mina dynor hos Stockholms mattlangett; http://www.stockholmsmattlangett.se/ för omklädning. Blev mkt nöjd. De har nytillverkning också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wreckdiver 8 Postad 11 Maj , 2016 Hej Jag fick ett par dynor gjorda till min båt för några år sedan. Det blev väldigt bra. Kolla här http://www.skargardsdynan.se/ /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
9002 0 Postad 16 Maj , 2016 Har tyvärr en mindre bra erfarenhet av Cover Up Kapellmakeri. Jag har hållit på med Stefan sedan december 2014 och har fortfarande inte fått allt som jag betalat för. . Problemet är delvis att de inte gör jobben själva utan anlitar två polska firmor men det stora problemet är innehavaren själv. Jag får hela tiden nya besked som "jag skickar det i veckan" men hittills utan att jag fått det sista. Det jag har fått överensstämmer inte heller helt med önskat utförande. Först fanns inte tyget, ryggdynorna gjordes utan knappar, dynor till jollen skulle ha utseende som original men sittdynan fick göras om en gång & ryggdynan hela 3 ggr och ändå blev det inte rätt. Saknar fortfarande tre tygstroppar till midcabin som jag aldrig lär se röken av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jajo 32 Postad 17 Maj , 2016 Jag har använt mig av Stockholms Mattlangett både för dynor och mattor och de har alltid levererat vad de har lovat. Bra bemötande och håller leverans tider. Jag har beställt dynor från Myhrins i Göteborg, de hade färdiga mallar - levererade i tid till bra pris Klokt att ta referenser för det finns en del som inte är seriösa, lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smalebog 0 Postad 17 Maj , 2016 http://storebro.se/index.php?page=storebro-tapetseri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser