Gaskon 17 Postad 8 Maj , 2016 Köpt nytt kapell satt lite väl tajt. Brukar nya kapell krympa eller töjs dom med tiden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklas 6 Postad 9 Maj , 2016 Hej Det töjs lite med tiden. Vi får knappt på vårat efter impregnering o tvätt. Efter nån vecka är det inga problem. //Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 479 Postad 9 Maj , 2016 Nya kapell i syntetmaterial varken krymper eller töjer sig särskilt mycket. Ta kontakt med kapellmakaren så får hen lösa problemet eller visa att kapellet har rätt storlek. Ofta är det bättre med ett lite för tajt kapell än ett som är för stort tycker jag, men man måste ju kunna knäppa på kapellet. mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 9 Maj , 2016 Min erfarenhet är också att det töjer sig lite och at det drar ihop sig lite igen vidd tvätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 9 Maj , 2016 Blöt kapellet. Om det fortfarande efter någon timme i blött tillstånd är för litet så bör din kapellmakare göra om. Om det blir lite större och passar när det är blött (vilket mitt kapell blir) så är det normalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 12 Maj , 2016 Ofta brukar problemet vara det omvända dvs att de säckar efter ett tag, så jag tar hellre att det är lite väl tight de första gångerna på året. Jag skulle vilja påstå att man snarare bör vara orolig om kapellet är lagom direkt:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 13 Maj , 2016 Gå tillbaka till kapellmakaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser