Gabe 0 Postad 6 Maj , 2016 Hejsan! Jag ska koppla in gångvärme från en Yanmar 4JHE och undrar var jag ska ansluta på motorn. Hittar inget i instruktionsboken eller på nätet. Bifogar bild - det sitter två pluggar enligt pilarna - kan det vara dessa - och i så fall vilket är ut och vilken är in. Tacksam för hjälp Anders värmeuttag B.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gabe 0 Postad 7 Maj , 2016 Hejsan! Hittade svaret i ett inlägg 2008 från "MIMO". Komplett servicemanual hittar man på hemsidan nedan. Den vänstra pluggen på min bild är "Inlet for water heater" och den högra pluggen är "Outlet for water heater". Bifogar bilden från manualen om det är till hjälp för någon. Tack MIMO om du är aktiv här. Inlägget från 2008: "Gäller modeller. 4JH(B)E4JH-T(B)E4JH-HT(B)E4JH-DT(B)E Gå till websida http://sagaforumet.com/yanmar-manual/4JHE/manual.pdf Trevlig sommar MVH MIMO" motor.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gabe 0 Postad 7 Maj , 2016 Om någon mot förmodan använder min bild - så kan den högra pilen misstolkas - det finns två pluggar på högra sidan vid pilen - det är den undre pluggen som som är outleten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser