coke 2 Postad 4 Maj , 2005 Hej! Jaha då började det regna och vad upptäcker man då! Jo att det läcker in nå grymt med vatten nånstans men hittar inte vart! Det ända jag kan tänka mig är nånstans vid rutorna då båten har ett påbyggt doghouse! Till saken hör att jag har tätat om själva rutorna för ett par dagar sen så där kan det inte läcka! man blir grymt trött på båtar ibland! Men men bara att ta nya tag imorgon och gå ut och riva isär skiten! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björn Postad 9 Maj , 2005 gå runt med vattenslangen på små ytor i taget. tids nog hittar du läckan. Jag monterade en targa båge i aktern och det läckte in så niagra fallet såg löjligt ut. tätade om det 4 ggr innan jag fattade att det var frisklufts ventilen som var trasig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 10 Maj , 2005 Jag har samma problem som jag börjar få löst nu. Rutorna var en sak. Listerna runt ser bra ut, men när man känner lite runt om så är det lite löst. Så där har jag nu lagt på tätmassa av den typ som man har runt bil/båtrutor. Nästa sak att kolla är runt beslag och pulpiträcken där genomgående skruvar kanske sitter löst. Nu vet jag inte vad för båt du har, men på min fick jag dra åt skruvar och täta runt sprayhooden. Kolla även alla ställen där du har kabelgenomföring. Själv hade mitt fäste med packning till VHF-antennen torkat sönder, och sedan läckte det in vatten i rufftaket :-/ Listan kan göras lång. En sak till. Om du har en värmare med skorsten som går ut via akterdäck, kolla då att det inte kommer in vatten runt fästet för skorstenen. Lycka till.. Mvh: Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser