scholsey 0 Postad 6 Maj , 2016 Har en 2-taktare Evinrude 30 hk från 1987, som fungerade fint när jag tog upp den i höstas.Bytte impeller, tändstift (till ett annat, kompatibelt märke) och den fungerade fint med spolmuff på (provade både neutralt och med lätt växel i). Bytte växelhusolja och sjösatte, och den startar direkt, men så fort jag lade i växel så dog den, och får inte igång den igen. Tog upp den på land igen. Känslan är att den inte får bensin. Den får bensin från slangen, men misstänker felet sker efter det. Tändstiften är torra, men tändningen verkar fungera... Provat med startgas, vilket inte hjälpte, även om den röt till någon gång. Vad kan det vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 6 Maj , 2016 Jag hade exakt samma symptom på min tvåtaktare. Efter felsökning för några tusenlappar visade det sig att jag hade råkat tanka E85. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FishkarN 0 Postad 12 Maj , 2016 Låter som om du ska ta och rengöra förgasaren litegranna, och byt bensinen om dem har varit i tanken mer än 6-8 månader, så är det på min gamla båtmotor! Börja alltid med det simplaste! Hoppas att det va till någon hjälp, och hör av dig om det inte funkar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FishkarN 0 Postad 12 Maj , 2016 Och kolla så att flottören funkar som han ska också! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser