Goggy 0 Postad 5 Maj , 2016 Hej! Det var ju ett tag sen man skrev i detta forum men nu är det dags igen. Jag har haft lite sporadiska problem med min backslag föra säsongen och oftast när båten har inte används längre period. Felet är att båten vill inte backa. Sist hände detta vid upptagning och det var inte rultigt alls. Jag vet att det kan vara knas med reglage men jag tycker att detta är fel på backslaget. Varför? Ju därför att jag vid båtupptagning tittade till axeln när växeln var i bak och den snurrade men det känns som att den inte följer varvtal. Nu har jag startat motorn efter vinterförvaring. Innan start kopplades av axeln och växelvajer. Konstigt nog fungerade backslaget både fram och bak utan problem. Växlade manuellt direkt vid växling arm. Någon som haft samma fel eller någon kunnig på MS backslag som kan ge tips vad som är fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goggy 0 Postad 7 Maj , 2016 Har hittat lite info på nätet att detta kan vara täcken på sliten kona som i mitt fall kan vara möjligt. Undrar bara kan detta fel vara beroende av vilken olja har man i? Nämligen har hält i Castrol magnatec i motor förra säsongen. Innan hade jag mineral olja (Swedol) eller är det bara slump att det började krångla nu? Men är kanske hög tid att renovera bakslaget med, motorn är renoverad får några år sen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser