Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
sunmen67

Var köpa sotningssats Till Aq 170 B30

Rekommendera Poster

Har letat överallt på nätet överallat slut är det någon som känner till något ställe som har i lager ?

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat med KG Trimmning http://www.kgtrimning.com/ ? De har även till Volvos äldre marina bensinmotorer.

Är det en färskvattenkyld motor (slutet system med glykol) kan du använda packningar till en bilmotor. Du får ju då inte med packningar till avgaslimpa och förgasare som är speciella till marinmotorn men de går kanske att köpa separat eller kanske återanvända de gamla.

Är det en sjövattenkyld motor ska du nog använda sotningssatsen till marinmotorn. Jag tror inte bilens topplockspackning är rostfri och klarar sjövatten så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat med KG Trimmning http://www.kgtrimning.com/ ? De har även till Volvos äldre marina bensinmotorer.

Är det en färskvattenkyld motor (slutet system med glykol) kan du använda packningar till en bilmotor. Du får ju då inte med packningar till avgaslimpa och förgasare som är speciella till marinmotorn men de går kanske att köpa separat eller kanske återanvända de gamla.

Är det en sjövattenkyld motor ska du nog använda sotningssatsen till marinmotorn. Jag tror inte bilens topplockspackning är rostfri och klarar sjövatten så länge.

Ok tack så mycket skall kolla det .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Topplockspackningarna till bil är ett skämt jämfört med marin. Marin har stålkanter och är generellt mycket kraftigare, det är en sån du vill ha. Första ggn jag bytte packning på B20 blev jag förvånad över skillnaden, det är värt att lägga mellanskillnaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...