Robert8001 0 Postad 3 Maj , 2016 (redigerade) Hej, Jag har en uttern d68 med mercruiser 4,3 mpi -04. Den är utrustad med ett luftningssystem för sjövattensidans kylning när man vinterförvarar. Nu när jag sjösatte ikväll så läcker den lilla "plastgrunkan" som man pumpar in luft i vid tömning. Den verkar vara ihoplimmad från början? Men har nu som sagt "delat" på sig. Den kallas fördelningsdosa i instruktionsboken(ena halvan svart och andra grå). Hittar ingenstans om det är möjligt att reparera eller beställa ny. Nån som varit med om detta och kan ge några tips? Bifogar bild från instruktionsboken Mvh Robert Redigerad 3 Maj , 2016 av Robert8001 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sebbe999 1 Postad 4 Maj , 2016 Hej, dessa fel är tydligen rätt vanliga, fick byta min innan sjösättning i år, man drar den blå plastpluggen för hårt vilket gör att det blir en liten liten spricka i underkant av plastpluggen! känn med nageln fingret så känns det om den är sprucken!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robert8001 0 Postad 11 Maj , 2016 Hej, dessa fel är tydligen rätt vanliga, fick byta min innan sjösättning i år, man drar den blå plastpluggen för hårt vilket gör att det blir en liten liten spricka i underkant av plastpluggen! känn med nageln fingret så känns det om den är sprucken!! Okej, fast min hade delat på sig. Så det blev två halvor, jag har dock provat att limma ihop den, men det känns dock lite osäkert så vill nog beställa en ny. Jag monterade ett skarvrör för att få ihop kylslangarna provisoriskt. Nått tips på vart man beställer en ny? Samt ungefärlig prisbild? /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sebbe999 1 Postad 11 Maj , 2016 Okey, jag beställde min på värmdö motorteknik, kostade typ 2000kr + Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser