frogg 2 Postad 3 Maj , 2016 Vp 130 270 drev Ruff Gasolkök Diskho kylskåp 6.3m lång 2.3m bred Fjord säger en del men vad för fjord i såfall???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 3 Maj , 2016 Fjord har aldrig byggt så fula båtar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 3 Maj , 2016 Om det mot förmodan skulle vara en Fjord så borde den ha en logga på båda sidorna av överbyggnaden och en skylt inne i båten där det står Fjord och modellen. Fjord 21 från mitten av 60-talet hade vitt skrov och blå överbyggnad. Senare kom Weekender som om jag minns rätt hade mörkgrön överbyggnad. Är uppvuxen med en blå Fjord som fanns för både utombordare och inombordare. När någon påstår att detta skulle vara en Fjordbåt så menar de kanske att det inte är en båt för öppet hav utan för fjord/fjärd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 3 Maj , 2016 Om det mot förmodan skulle vara en Fjord så borde den ha en logga på båda sidorna av överbyggnaden och en skylt inne i båten där det står Fjord och modellen. Fjord 21 från mitten av 60-talet hade vitt skrov och blå överbyggnad. Senare kom Weekender som om jag minns rätt hade mörkgrön överbyggnad. Är uppvuxen med en blå Fjord som fanns för både utombordare och inombordare. När någon påstår att detta skulle vara en Fjordbåt så menar de kanske att det inte är en båt för öppet hav utan för fjord/fjärd Den har varit blå på överdelen är målad vit nu av tidigare ägaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 3 Maj , 2016 Funkade inte förra tråden? http://www.maringuiden.se/forum/topic/81405-k%C3%B6pt-ny-b%C3%A5t-ok%C3%A4nt-m%C3%A4rke/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 3 Maj , 2016 (redigerade) Fjord har aldrig byggt så fula båtar!Vad är det för ett jävla svar Ett svar som väl i princip utesluter att det är en båt byggd av norska Fjord varvet. https://www.fjordboatclub.se/ Båtmodeller 21 -22 fot https://www.fjordboatclub.se/bat-modeller/itemlist/category/14-21-22fot Redigerad 3 Maj , 2016 av Thallatha 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 3 Maj , 2016 Kan det vara 1 fisksätra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 3 Maj , 2016 Funkade inte förra tråden? Ville ha en annan ändra lite http://www.maringuiden.se/forum/topic/81405-k%C3%B6pt-ny-b%C3%A5t-ok%C3%A4nt-m%C3%A4rke/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 3 Maj , 2016 Kan det vara 1 fisksätra http://www.maringuiden.se/forum/topic/10003-fisksätrabåtar/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 3 Maj , 2016 Fjord 21 från mitten av 60-talet. Den hade vi under många år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 3 Maj , 2016 Fjord 21 från mitten av 60-talet. Den hade vi under många årDet finns ingen modell som ser ut så på Fjordklubbens hemsida. Antingen är det ingen Fjord 21, eller så är modellen otroligt udda och unik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 3 Maj , 2016 Jag fick inte med bilden. Återkommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 3 Maj , 2016 Fjord 21. Jag tror att den var från -65 eller däromkring. Första ägaren var en då känd sångare enl min pappa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 3 Maj , 2016 Nån Fjord 21 är det inte. Det kanske är nån form av hemmabygga helt eller delvis. Det finns ju ingen harmoni mellan överbygget och "dooghauset". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 3 Maj , 2016 Inte är det en Fjord, det tycker jag syns tydligt. Möjligen något hemmabygge på ett fjordskrov. Förresten, är det inte samma båt du frågade om i en annan tråd? Kanske bara en liknande, lr? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
22nimo 2 Postad 3 Maj , 2016 Jag föreslår att du lägger in ett liknande inlägg på det norska båtforumet baatplassen.no Där finns det säkerligen någon som kan hjälpa dej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 3 Maj , 2016 Absolut ingen Fjord de har aldrig haft något sådant skrov. Överbyggnaden är definitivt ett hemmabygge utan tanke på design eller harmoni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 3 Maj , 2016 Känns för mig som påbyggd engelsk 60/70-tals ht/kabinbåt. Shetland? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 3 Maj , 2016 Inte för att det kanske har nån betydelse men vad syftar egentligen rubriken på? Vad är det fredag båt hjälp Fredag? Är det automatstavningen som slagit till igen? Eller är det Robinson Crouses Fredag som avses på nåt sätt? Dom gjorde en ekstock och seglade iväg en bit om jag inte minns fel. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 4 Maj , 2016 Fjord 21. Jag tror att den var från -65 eller däromkring. Första ägaren var en då känd sångare enl min pappaFinns lite info om modellen här, https://www.fjordboatclub.se/forum/viewtopic.php?t=1311 Fråga om Froggs båt - finns det någonting över huvud taget förutom säljarens påstående som tyder på att det skulle vara en Fjord? Skyltar, annat..? Finns ett äldre registreringsnummer du kan söka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 Maj , 2016 Det är nästan samma båt men inte riktigt. På skylten i pappas båt stod det Cruiser eller Daycruiser. Annan utformning på plasten invändigt och på pappas var dörren fram högerhängd och delad med ett gångjärn. Framför förarplatsen inne i båten fanns en garderob som den ihopfällda dörren passade mot. Alt. kunde dörren vikas lite på mitten och då skapades en betydligt större garderob som då antagligen skulle användas som toautrymmet. Förar och passargerarstolar satt på våran båt från början fast i gångjärn och in mot mitten av båten var det lättmetallben som kunde vikas undan så att stolarna kunde fällas ner. Förmodligen var det för att ge plats för sovande på golvet under kapellet. Detta byggde pappa om för att få plats för pentry. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 4 Maj , 2016 (redigerade) Det är nästan samma båt men inte riktigt. Min mormor sa alltid "precis en sån segelbåt som Tommys" när hon såg en segelbåt på TV´n Den enda likheten jag kunde se, var att det var segelbåtar - både min (PoP16) och den 2-mastade 40-fots havskryssaren hon just då råkade se.(för att ta ett exempel) Redigerad 4 Maj , 2016 av Thallatha 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 Maj , 2016 Det är nästan samma båt men inte riktigt. Båta.png Båtb.jpeg Min mormor sa alltid "precis en sån segelbåt som Tommys" när hon såg en segelbåt på TV´n Den enda likheten jag kunde se, var att det var segelbåtar - både min (PoP16) och den 2-mastade 40-fots havskryssaren hon just då råkade se.(för att ta ett exempel) Jag glömde citera Peter_K;s inlägg och jag avsåg Fjorden i hans länk.Fler bilder där man ser Fjords logga på vindrutsramen och Ålands flagga på sidan. Båten var ett flertal gånger i Ålands skärgård trots att botten på båten inte var så vass. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 5 Maj , 2016 Inte för att det kanske har nån betydelse men vad syftar egentligen rubriken på? Vad är det fredag båt hjälp Fredag? Är det automatstavningen som slagit till igen? Eller är det Robinson Crouses Fredag som avses på nåt sätt? Dom gjorde en ekstock och seglade iväg en bit om jag inte minns fel. Stavningen i nya telefonen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 5 Maj , 2016 Inte för att det kanske har nån betydelse men vad syftar egentligen rubriken på? Vad är det fredag båt hjälp Fredag? Är det automatstavningen som slagit till igen? Eller är det Robinson Crouses Fredag som avses på nåt sätt? Dom gjorde en ekstock och seglade iväg en bit om jag inte minns fel. Stavningen i nya telefonen Vad skulle det egentligen stått då!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 5 Maj , 2016 Vad är det för båt Inte för att det kanske har nån betydelse men vad syftar egentligen rubriken på? Vad är det fredag båt hjälp Fredag? Är det automatstavningen som slagit till igen? Eller är det Robinson Crouses Fredag som avses på nåt sätt? Dom gjorde en ekstock och seglade iväg en bit om jag inte minns fel. Stavningen i nya telefonen Vad skulle det egentligen stått då!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 5 Maj , 2016 Vad är det för båt Inte för att det kanske har nån betydelse men vad syftar egentligen rubriken på? Vad är det fredag båt hjälp Fredag? Är det automatstavningen som slagit till igen? Eller är det Robinson Crouses Fredag som avses på nåt sätt? Dom gjorde en ekstock och seglade iväg en bit om jag inte minns fel. Stavningen i nya telefonen Vad skulle det egentligen stått då!? Och!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser