Gå till innehåll
söndag 15 december 2024
Gaskon

Problem med ankarspel Quick Balder

Rekommendera Poster

Någon som har ett likadant ankarspel som kan bedöma det jag tror är riktigt uppfattat.

Som bilden ser ut är frittfall aktiverat?

Det skulle isåfall innebära att pigen som den röda pilen visar ska stanna när den tar i järnet som den gula pilen visar?

Mitt problem är att den inte stannar där utan åker med utfälld, detta har skadat spelet och jag behöver ta isär det men får inte isär det utan att aktivera frifallet.

Eller vet någon hur man kan få isär det?

Hoppas att detta går att förstå för er som har likadant spel. Det som blivit skadat är styrningen som sitter mellan skivorna pil blå.

post-101984-0-85478600-1462214599.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gör väl inget om frifallet aktiveras när du tar isär den? Eller har jag missat något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går inte att aktivera frifallet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, har inte svar på din fråga men undrar hur du lyckades skada det, jag har just blivit med ett spel och har inte börjat använda det fullt ut ännu, något man ska undvika...

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs instruktionerna noga. När man kopplar till eller ifrån frifallet ska man se till att kopplingen är sluten /tillslagen samt att spänningen är bruten. Jag fick aktivera/avaktivera mitt frifall två gånger innan det funkade som det ska, vet inte riktigt varför? Men nu är det ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm jag kanske är trög men hur vet jag att den är sluten, ikopplad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah tar tillbaka det där, gick ju att läsa sug till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Är i samma moment med Balder 1200 dvs vill aktivera fritt fall. Det står att kopplingen ska svara aktiverad och strömmen avslagen. Strömmen fattar man ju enkelt men vad menas med att kopplingen ska vara aktiverad? På bil betyder aktiverad koppling att lammellerna går isär…..betyder detta omsatt till ankarspel att draghjulet som drar ankarlinan ska vara isär/separerad? Framgår inte så tydligt och framförallt inte hur man gör…..någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan skrev Offnegardh:

På bil betyder aktiverad koppling att lammellerna går isär…..

Om lamellerna är isär är kopplingen inaktiv/avaktiverad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan skrev Offnegardh:

Hej. Är i samma moment med Balder 1200 dvs vill aktivera fritt fall. Det står att kopplingen ska svara aktiverad och strömmen avslagen. Strömmen fattar man ju enkelt men vad menas med att kopplingen ska vara aktiverad? På bil betyder aktiverad koppling att lammellerna går isär…..betyder detta omsatt till ankarspel att draghjulet som drar ankarlinan ska vara isär/separerad? Framgår inte så tydligt och framförallt inte hur man gör…..någon som vet?

Nu var det ett tag sen men jag vill minnas att det var ganska bra beskrivet om man läste manualen noga och som @Kane säger ska kopplingen vara tillslagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Liksom @Makro hade inte jag heller något strul med att aktivera frifallet.
Gjorde nog så här; körde spelets indragsfunktion utan lina, bröt strömmen (jag slog nog bara av brytaren) och följde manualen.

Redigerad av Kane
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...