bempa10 0 Postad 2 Maj , 2016 Hej Har börjat att olja inredningen med Owatrol D2 har mättat teaken med D1 först. Hur tjock lager ska man lägga? Den är ju ganska tjock om man jämför med D1. Provade lite smått på baksidan av mitt bord och flödade på rikligt. Blev massa små bubblor när det torkade. Gissar att man inte ska lägga så tjockt? Vad applicerar ni oljan med för redskap? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 15 Maj , 2016 Jag har inte oljat inredning med D2, men jag oljade ett bord med ded D2 med hjälp av skumgummipensel. Finishen blev utmärkt, den luktar huggorm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 15 Maj , 2016 Jag brukar använda pensel och stryka så det täcker med ganska tunna lager. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jajo 32 Postad 1 Juni , 2016 En fin pensel och tunna lager fungerar bra. Tjocka lager då blir det bubblor - egen erfarenhet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser