Makro 1 210 Postad 2 Maj , 2016 Jag har en AD41A där spjället i avgaskröken som styrs av en solenoid/motor fortfarande sitter kvar och jag vet att man kan ta bort det och ersätta med en avgaskrök utan spjäll. Men hur funkar det egentligen, på tomgång, vid fullgas eller vid start eller stopp av motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjanne 4 Postad 3 Maj , 2016 Fanns förr en metallbygel över insprutningspumpen där det satt en mikrobrytare för att aktivera spjället när gasreglaget var fullt nere - tomgång Låt spjället sitta kvar , bara se till så den verkligen är öppen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 4 Maj , 2016 Tack, det var just det jag var ute efter. Då ska jag kolla att det står öppet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 9 Maj , 2016 Jodå, mycket riktigt kärvade spjället och öppnade bara lite grann. Nu är det bortkopplat och spjället står fullt öppet hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjanne 4 Postad 10 Maj , 2016 bra gjort! Spjället uppfyller absolut ingen funktion Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser