krille_79 4 Postad 2 Maj , 2016 Hej Jag är nybliven ägare till en Sjöstedt cavalier med en 70hk 2-takt-89 Johonson motor. Båten är 5 meter lång och 2 meter bred, vikt ca 300-400 kg skulle jag tro. Vi var ute och testade den igår och den hade en max fart på ca 22 knop. Vi var iförsig 2 vuxna 80kg var och tre små barn på 20 kg vardera. Det sitter en propulse propeller på, misstänker att den inte är optimalt för motorn, har ingen varvräknare så jag vet inte om den varvar som den ska. Så frågan är borde båten göra mer än 22 knop? Bör jag byta propellern? / Christoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
meijer 0 Postad 19 Juni , 2016 Jag hade en Sjöstedt Cavalier med en 60hk johnson -86 och den gjorde 30knop med två vuxna i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krille_79 4 Postad 19 Juni , 2016 Jag har köpt en original propeller nu, ska montera den i veckan. Får hoppas den går bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 19 Juni , 2016 Har haft en Sjöstedt cavalier med 2-takt 70 hk Johnsson -89 Den gjorde drygt 30 knop med två vuxna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser