Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
NiBa

Navionics Boating App

Rekommendera Poster

Hej

Jag har anvant Navionics Boating App i min IPad några år som planeringsverktyg och backup till den stora navigatorn i båten. Jag tipsade/visade en kompis den i min Ipad och han gillade den, och skulle kopa den.

Men nar vi letade på natet så verkar den inte finnas langre. Vi får bara up en Cykel och en Skid app. Ar det någon som vet om Navioncis har lagt ner denna app, om den heter något annat, eller om det finns en annan app med liknande funktionalitet?

N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Det måste ha blivit något fel. Jag har tre apparater med Navionics Europa HD, i en iPad, iPhone och en android telefon. När jag söker i appstore (IOS) finns som du sa bara cykel och skidapp. När jag söker i Google play (android) finns alla sjökortapparna. Nästa fenomen, i min iPad har sjökorten försvunnit trots att licensen inte gått ut och jag får till svar att jag inte kan ladda ner utanför köpt område även om jag väljer ett pyttelitet område. I iPonen finns sjökorten kvar och även i androidtelefonen. Skall bli intressant att se hur detta löses.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det måste ha blivit något fel. Jag har tre apparater med Navionics Europa HD, i en iPad, iPhone och en android telefon. När jag söker i appstore (IOS) finns som du sa bara cykel och skidapp. När jag söker i Google play (android) finns alla sjökortapparna. Nästa fenomen, i min iPad har sjökorten försvunnit trots att licensen inte gått ut och jag får till svar att jag inte kan ladda ner utanför köpt område även om jag väljer ett pyttelitet område. I iPonen finns sjökorten kvar och även i androidtelefonen. Skall bli intressant att se hur detta löses.

Hälsningar Ove

Ok, då ar det inte bara jag som sokte fel. Det ar något med Apple Store och denna app.

Skall se om jag kan kontakta Navionics på något satt och få lite besked, Har borat skissa på semeter rutten i  "paddan" och då vill man ju inte att sjokorten slutar fungera lite random.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har skickat ett mail till norden chefen Hans Christian och fått följande svar:

Hälsningar Ove

På grunn av en feil funnet i appene for iOS er Navionics Boating midlertidig borte fra iTunes. Vi jobber med feilrettingen og håper de snart er på plass igjen.

We are aware of an issue where under certain circumstances the Navionics Marine app is unable to obtain a GPS position and thus will position the user in the Gulf of Guinea. Our development team is working on a resolution for the issue and an update of our apps will be released shortly.

Vennlig hilsen / Best regards

Hans-Christian Grande
Area Manager Scandinavia

Mobile: +47 41934605

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Felet var ju lite kul. Guineabukten är väl 0, 0 i koordinaterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ove hann fore mig. Jag skrev till UK retailer och finc liknande svar.

"The iOS Marine apps have been temporarily removed from the iTunes store while we work on correcting some functionality issues we recently discovered.  It is important that we provide our customer with the highest quality apps possible.  Improved iOS Marine apps will be available soon.  We apologise for any inconvenience."

Dock inga tider for nar det skall vara fixat, men bra att de kommer tilbaka.

MVH

NiBa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara att invanta ny app då... tack for allt engagemang och svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nu finns de upprattade apparna over Europa och Danmark att ladda ner (kopa) igen.

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...