Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
Ankarman

Propeller o Ekolodsgivare

Rekommendera Poster

Tjena Har under de sista åren tuffat runt med snipa och där sitter det ju en propeller och där växer det ena o det andra. Brukar polera upp den med autosol så den blänker och efter en månad när jag dyker ner o kollar så är det grejer som sitter där o häckar.. inte så mycket men ändå. Funderade på att vaxa den..! Eller finns det något annat som håller den ren..? När jag ändå är här så... Tänkte sätta fast ekolodsgivaren i kölsvinet men den är lite för bred för att kunna komma ner så den ligger intill plasten.. Det blir alltså ca 2 cm Sikaflex mellan givare o plast.! Kommer signalen genom detta eller..? tacksam för kunnig hjälp. Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst kenneth

Hej! Du kan med førdel spraya på propp och drev på din propeller før att skydda den mot påvæxt av div ting. Det ær inga problem att fæsta en ekolodsgivare i ett plastskrov med sika eller epoxifiller, har sjælv gjort detta med gott resultat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mina funderingar är om jag lägger för mycket Sikaflex mellan givare och skrov. Det blir ca 2 cm Sikaflex som signalen ska tränga genom...Blir det störning eller ingen signal alls.? Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inga problem fäste min givare med epoxifiller det blev väl ca 1 cm tjock, se till att det inte blir luftbubblor bara då blir det störningar. har inga störningar på givaren. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...