Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
Zenam81

MD6A Temperatur

Rekommendera Poster

Hej.

Meckat igång min MD6a nu efter ca 2 års stillestånd. Den har under sin livstid ledat i Göteborg men jag flyttade upp den till Vättern förra året.

Motorn går jätte bra nu. Bortser från att tempmätaren inte vill gå upp speciellt långt. Igår rensade jag avgaslimpan och fick ett kanonbra flöde i den. Tidigare har nog termostaten öppnat pga av trycket när inte vattnet kunnat gå rätt väg. Tror ni det kan vara tempgivaten som visar fel nu? Har inte testat den men läst mig till att den ska mäta 6,7v. Det är jorden som sitter där och sätter jag kontakten från givaren direkt på motorn ska mätaren slå i bott. Stämmer detta? Några mer tips?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarandet på denna trådfråga har redan påbörjats HÄR.
[snälla frågeställare; posta inte kopior i de olika delforumen! Vi som brukar svara vill ju inte i onödan bemöda oss om att svara på sådant som redan besvarats. Och frågan syns utmärkt bra oavsett vilket delforum. (Får du inte nåt svar på ett dygn eller två, prova istället att "lyfta tråden", alltså bara göra ett nytt inlägg i din tråd.) Mvh/ den självutnämnda forumpolisen. ;-)]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...