Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
hummertorsk

Dieseltillsats typ rengöring av spridare m.m.

Rekommendera Poster

Visst är många brancher luriga?

Vissa saker gör skillnad, vissa ingen alls. Ibland beror skillnaden på vad som "behandlas".

Därav finns alla båg-kvackar-bolag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På den tiden jag brukade tvätta bilen fick jag en känsla av att den gick lite bättre när den blivit blank.

Visst var jag säker på att motorn inte alls kunde påverkas av tvättningen. Snarare kunde eventuell vatteninträngning försämra gnistorna och motorn gå sämre. Men ändå gick hela bilen helt enkelt tystare och bättre.

Har man köpt en flaska mirakelmedel för dyra pengar vore man ett psykologiskt unikum om man inte tyckte att motorn gick åtminstone lite bättre.

Det är denna högst mänskliga egenskap som marknadsförarna utnyttar i många branscher.

Läkemedel är ett bra exempel. Även de som får sockerpiller blir bättre vid undersökningar av läkemedels effekt. Detta verkar statistiskt underbyggt.

Så enormt bra skrivit!

Jag är helt enig med dig.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har bara en referens. Trodde åxå allt sånt var båg och dikteri.

Fick en tekniskt objektiv och bra beskrivning på hur det kan te sig och varför helt intakta motordelar byts ut pga beläggningar.

Fick vara med vid analys före. Rengöringskörning, analys efter. Bara för att jag är skeptiker mot hokuspokus, ringde jag och bad dom göra ny analys efter 1-2 mån. Fortfarande nybilsvärden på elektronikkompensationen från att ha varit dags att byta 4 av 5 spridare innan behandling.

Främst direktinsprutade dieslar är drabbade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...