Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Shas

Byte stödlager SX-MBAC

Rekommendera Poster

Hej på Er !

Efter en serie missöden förra året är det dags att ta tag i båten. Gick på drivtimmer som gjorde en hel del skada. Försäkringen täckte visserligen det mesta rent ekonomiskt men då fick jag stå för jobbet och alla transporter själv. Hatten av för Länsförsäkringar.

Med drevet av känner jag att stödlagret sitter fast och det ser dessutom rejält rostigt ut även om båten inte gått så många timmar är den från 2006 så det är väl bara att byta detta.

Har läst på lite och tittat på lite filmer det går ju som sagt åt ett verktyg och det finns ju några modeller Allt ifrån ca 30-110dollar.

Det enda som finns en instruktionsfilm är denna:

http://www.ebay.com/itm/Alpha-Bravo-Gimbal-Bearing-Installer-Puller-and-Alignment-Tools-for-Mercruiser-/271643582449?hash=item3f3f381ff1:g:Y5kAAOSwR0JUR84k&vxp=mtr

Står ju inte direkt att att det är till en Volvo Penta men vissa hänvisar till detta. Detta förstår man ju hur det fungerar men sedan finns lite enklare varianter och dessa framgår liksom inte hur dom fungerar.

Är det någon som kan assistera med lite kunskap och rekommendationer.

Mvh // Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du bor i Sthlm så kan du hyra av www.drevman.se

Han säljer och nya delar, jobbar normalt med Mercruiser men mycket är samma till SX, bytte på min båt för 2 veckor sedan med hans verktyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Väldigt sent svar men jag köpte en egen så nu har jag en själv... Ska bara se till att fixa en avdragare till tätningen också väldigt osmidigt utan...

Mvh Stefan

Redigerad av Shas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...