Micke9000 16 Postad 23 April , 2016 Hej på er. Ni är våren här med allt vad det innebär. Tyvärr så är tempen inte lika hög som i fjol. När sjösätter ni?, jag har bokad tid den 4:e maj Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 23 April , 2016 Igår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 23 April , 2016 7:e maj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spl_sava 0 Postad 23 April , 2016 La i 17 april Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 23 April , 2016 Har förmånen att kunna få båten i sjön när jag är klar. Räknar med att jag behöver ett par helger till innan jag är det. Första vårfixardan idag! Men kallt var det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 April , 2016 Jag har haft två båtar att vårrusta i år, så det tar litet längre tid, men nu såldes Nimbusen i veckan som gick, så det är bara Tritonen kvar, och jag har litet småproblem, bland annat drevlyften som jag lade ut en fråga om i eltråden, så litet smågrejer, som får åtgärdas då hon ligger i sjön, och det sker inom två veckor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 23 April , 2016 Har en båt i sjön året runt. http://lasselundell.se/februari.html Seglaren nästa vecka. http://lasselundell.se/adagio.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 463 Postad 23 April , 2016 Idag, lördag 23 april. Inte en dag för tidigt... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 23 April , 2016 (redigerade) Nån gång i början av maj. Sedan gott om tid för påmastning. Blir ändå inget seglat förrän i juni när temperaturen blir godtagbar. Lite cykelturer i maj om vädret blir bra på land. Sista skidsemestern för en vecka sen. Redigerad 23 April , 2016 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 23 April , 2016 Var vid båten idag och kopplade in en vattentanksmätare, täckte av båten och satte på kapellet. Det var hyfsad temp mellan molnen men åt det kallare hållet. Imorgon blir det lite städning och ev polering om tempen är hyfsad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 23 April , 2016 Idag. Har aldrig kommit i så tidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seglarfreaken 55 Postad 23 April , 2016 Dynorna lades på plats idag och har förhoppningsvis både sjösatt och mastat på nästa vecka. Kallt i Slagsta idag men stundtals var det ritkgt skönt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 23 April , 2016 Lördag 20/5. Påbörjar att riva ställning 1/5 och sen är det bara att sätta igång med alla projekt. Ska ut en sväng i morg (sön) och känna på stämningen och tempen på marinan. Mycket att tänka på när man är nybörjare och inte har så mycket hjälp att tillgå, men det får gå i sin takt. Kanske blir tidigare nästa år. //Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 23 April , 2016 Båten har varit i hela vintern, men masten ska på, och det är oklart när det blir av. När jag och nån av bröderna har tid och möjlighet samtidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 23 April , 2016 Så fort jag fått tillbaka kapellet och hunnit polerat/bottenmålat.. Hänger mer på kapell än annat.. Mitten av maj kanske.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 23 April , 2016 Idag söndag kl 10. Nästa båt den 9/5 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 23 April , 2016 Om en evighet känns det som. Allt är lite "låst" pga temperaturen. Jag har plockat ur fönstren i doghouse för att lista om dem, vilket är klart. Men håller även på klä om doghouse invändigt. Taket gjordes klart för nån vecka sen, men sen har det varit för kallt för att jag ska vilja chansa med limmet så stolparna mellan fönstren är inte klädda än. Därför kan inte fönstren monteras tillbaka. Å därför kan jag inte klä av presenningen å polera... Döläge. Så jag har pysslat om motorn med bränslefilter och luftning å det där.. Det är en gammal båt med tusen saker som ska göras. Men får jag bara i fönstren så kan hon sjösättas och köras hem, så kan jag kila ner på bryggan och pyssla mwd resten sen. Hoppas på +15 i solen ett par dagar så blir det nog lite gjort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedde1 21 Postad 24 April , 2016 Sjösatte igår, 23 april. Efter påmastningen skulle båten köras från en hamn till en annan för förtöjning, en ganska kort tur men med hagel och regn från himlen och en alldeles för låg temperatur så var det sådär. Skönt att hon är i iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 24 April , 2016 Lördag 20/5. Påbörjar att riva ställning 1/5 och sen är det bara att sätta igång med alla projekt. Ska ut en sväng i morg (sön) och känna på stämningen och tempen på marinan. Mycket att tänka på när man är nybörjare och inte har så mycket hjälp att tillgå, men det får gå i sin takt. Kanske blir tidigare nästa år. //Björn Satte inte min fot utanför dörren ens i dag...fy bubblan vilket väder!//Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 24 April , 2016 I Luleå brukar isen gå först i mitten av maj. Båten lär komma i sjön under början av juni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 25 April , 2016 Min nuvarande båt har stått på land denna vinter. Första och förhoppningsvis sista gången medans jag äger den. Sjösatte på Smögen för nån styv vecka sen. Åter till båtplatsen i Kungshamn för nån knapp vecka sen. Riggad och klar i Fredags. På Onsdag årets första tur till Hållö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 25 April , 2016 Blir i mitten/slutet på maj tror jag. Det är ju ändå så kallt att det inte är någon ide att sjösätta tidigare för min del. Sedan ska det fixas lite, montering av stereo samt polera och lägga på lackskydd samt bottenmålning. Väntar även på att hamnkapellet ska komma hem jag beställde i början på mars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paradise 5 Postad 25 April , 2016 Denna vecka går hon i ☺, sen får vi hoppas på lite bättre temperaturer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 25 April , 2016 Den rådande temperaturen har starkt bidragit till sen vårrustning. Hoppas kunna sjösätta i slutet av maj. Åker helst båt i gott väder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 25 April , 2016 Fick båten i sjön i fredags 22/4. Tyvärr lockade dock inte helgens hagelskurar till några utfärder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 25 April , 2016 (redigerade) Växthuseffekten, jo man tackar Känns som nån krossat rutorna.... Redigerad 25 April , 2016 av Ivan65 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 25 April , 2016 Det dröjer, måste ta båten på land först.... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklas 6 Postad 25 April , 2016 Vi har bokat den 13 maj. Får la se om vi hinner till dess. har en del målarjobb kvar, det vore gott med lite varmare temp då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippy 1 Postad 25 April , 2016 Sjösatte en 20:e april. Nu väntar bara det fina vädret.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser