Friskus 1 Postad 23 April , 2016 Hej. Funderar på en Cross 64 BR. Men har en fråga till er med erfarenhet av båten och kanske BR båtar i allmänhet. Kapell är fint att ha om det börjar regna, men upplever ni att det är ett problem med blöt durk med vatten från den öppna fören? Har ni erfarenhet av något kapell över fören, eller tror ni en sådan lösning håller tätt? Det är ingen DC, men fungerar det att sova över "i nödfall" på en solbädd i aktern för 1-2 personer ? Även om det börjar regna? Tack på förhand Friskus 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 23 April , 2016 Angående båten finns redan en tråd om den här: http://www.maringuiden.se/forum/topic/77948-yamarin-cross-64-br Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 3 Maj , 2016 Nog kan ett kapell i fören hjälpa till ifall du vill undvika vatten, men jag skulle inte sätta dit ett sådant. Du får en massa fula knappar monterat på relingen. Har själv kört med stora kapellet i spöregn och visst rinner det lite på golvet, men det blir inte så mycket och det är en ränna i mitten av durken som leder ner till självlänsen. Har haft en Yamarin 64 DC tidigare och visst var det bra att kunna sova över, men min fru gillar cross 64 br bättre. Hon tycker den känns säkrare att hantera när man ska lägga till mm. Har inte solbädden i min och tror inte jag kommer köpa den heller. Jag är 1,97 lång så jag tror det får vara! :-) Annars är jag nöjd med båten och den går riktigt bra i sjön. Den är odramatisk som förövrigt många Yamariner är. Har du mera frågor så finns jag till hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser