Gå till innehåll
måndag 30 september 2024
Buster2009

Båtelektriker i nörra sidan av Stockholm

Rekommendera Poster

Hej,

är det någon som kan tipsa om en elektriker , har min båt på land i Sollentuna och behöver koppla en reläsats till min gamla bogpropeller så att den ska funka med nyare sleipner joystick, har nämligen installerar en akterpropeller som kom med en dubbeljoystick som jag gärna vill använda. Har dragit själv alla kablar men vågar mig inte på det sista. Skickar med en bild på bogproppelern som är från 1983.

tacksam för tips

post-88435-0-13532400-1461349690_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Satt dom där kabelskorna där från 1983 så räkna med att de glappar och inte sitter bra nu. Har ALDRIG sett den typen av kabelskor suttit i 10 år eller mer i utsatta miljöer och fortfarande är helt ok. På en båt ska det se ut så här för att du ska kunna lita på grejerna... Det är såklart ok med korrekt i isolerskydd som inte är krypslang as well. I vibrerande salta marina miljöer är de vanliga röda, blå och gula std kabelskorna S K I T ! 

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

 

Har aldrig sett din pogpropeller förut, men det är troligen en rätt basic koppling. Men kan du tänka dig att montera (lägga mesta arbetet själv) själv kan du ev få lite rådgivning kring inkopplingen om du kan vänta till slutet av kommande vecka. PMa i så fall.

 

 

Peo

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...