Georg_Ohm 4 840 Postad 20 April , 2016 Är det någon av er som har erfarenhet av en sådan här? Den skall tydligen sättas fast med dubbelhäftande tape på rattnavet. Vad jag förstår är det någon motvikt som styr visarnålen, men hur blir det vid flera rattvarv? Är den något att ha, eller skall man köpa en elektrisk/elektronisk för en eller flera tusenlappar? Kanske bättre att använda hjärnan och räkna sina rattvarv... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 20 April , 2016 Jag har en likadan, fast något annat märke. Funkar skitbra, sinnrik kostruktion. Funkar även när ratten snurras flera varv. Fanns inte i Sverige när jag köpte min, beställde från England. Finns dom i Sverige nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 20 April , 2016 Hade en liknande fungerade bra på mekanisk styrning. Men inte bra på hydralstyrning, det är en "släpning" i rattpumpen. Från skrotad SAAB togs delar från bränslemätaren och lägesvisare "byggdes" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 20 April , 2016 Någon som köpt denna i Sverige kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 21 April , 2016 Jag har en båt granne som har en ! Han är jättenöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 21 April , 2016 Hade en liknande fungerade bra på mekanisk styrning. Men inte bra på hydralstyrning, det är en "släpning" i rattpumpen. Från skrotad SAAB togs delar från bränslemätaren och lägesvisare "byggdes" RULAN 002.jpg Vad menar du med "släpning"? Jag har hydraulstryrning och två styrplatser, rattpumpar med backventiler, varför den ena ratten inte rör sig då man vrider på den andra, och då kanske denna typ av indikator är mer eller mindre värdelös? Davis indikator säljs bland annat av Seasea, och den jag länkade in kommer från www.marineonline.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser