hysteria 12 Postad 19 April , 2016 Förslag på att få upp motorluckan på en windy 32 scirocco? Stendött när jag trycker på knappen. Säkringen verkar hel. Ska tydligen "bara" vara att lyfta. Väger dock kring 100kg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 19 April , 2016 Är du säker på att du har ström? Jag råkade ut för batterier som laddades ur en gång och funderade på hur jag skulle få upp motorluckan Nere i i lilla luckan framför motorluckan på skottet mot motorrummet sitter en minusplint. Kopplade minus från ett externt batteri på denna och plus direkt på knappen som jag tog loss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hysteria 12 Postad 19 April , 2016 Är du säker på att du har ström? Jag råkade ut för batterier som laddades ur en gång och funderade på hur jag skulle få upp motorluckan Nere i i lilla luckan framför motorluckan på skottet mot motorrummet sitter en minusplint. Kopplade minus från ett externt batteri på denna och plus direkt på knappen som jag tog loss Jag är ganska säker. Jag har ström i resten av båten till lampor, värmare osv. Bra förslag där med ett extra batteri. Vore ju skönt att slippa få upp luckan för hand, känns snudd på omöjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 19 April , 2016 Med tanke på att det är en hydraulkolv som kör upp luckan så låter det konstigt att det skulle gå att dra upp den men det kanske är nån special Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hysteria 12 Postad 19 April , 2016 Problemet löst. Hade endast 8v till knappen. Efter lite felsökning hittade jag en jäkla massa ärgade kablar bakom huvudbrytarna. Bytta ut lite kablar och klämde om några kabelskor så funkade det sen. Tack för hjälpen! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 20 April , 2016 Skönt! Men för framtida bruk, du är inte säker på att du kan handpumpa upp luckan i nödfall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 20 April , 2016 Finns ingen handpump eller liknande och luckan är rejält tung då halva u-soffan sitter i luckan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 20 April , 2016 Finns ingen handpump eller liknande och luckan är rejält tung då halva u-soffan sitter i luckan Det var en korkad konstruktion 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser