pos42 32 Postad 13 April , 2016 Hej Någon som vet var man kan få tag på gelcoatfiller/spackel i färgen "White 10000" som verkar ha använts på Saga, TG med flera? Jag har inte ens hittat en färgkarta med den färgen på ! Jag vill helst inte labba med färgkartor och blanda. Visst... färgen på båten stämmer kanske inte perfekt efter några år mot färgkoden. Men det är inte kritiskt och skall fixas på ställen som inte är mitt i synfältet. Därför tänkte jag rätt och slätt skaffa originalfärgen. Men det verkade visst svårt. /Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 256 Postad 14 April , 2016 Är det inte samma som "vit 1000" då..? http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=61200 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 540 Postad 14 April , 2016 Jag tror Peter_K är på rätt spår. Här finns en tabell at ladda ner. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pos42 32 Postad 28 April , 2016 Ställde frågan till TG boats. Fick svaret igår: --snip-- This is the code Ashland (maker) have given for the gelcoat, it is a totally white color. I do not have a RAL code for it! Take one you think is closest, the color of your old gelcoat has anyway changed so that even though you have the right code there will be a difference. --snip-- Ja ja. Fixar detta i vinter Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser