theboat 4 Postad 13 April , 2016 Hej, Undrar om nån har tips på prisvärda LED lampor för montering på akterspegeln under vattenlinjen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrikone 2 Postad 13 April , 2016 Sök t ex på Ebay på "underwater led boat lights", finns massvis där att välja på. Även om du inte köper där så är det mycket inspiration där. Jag har ingen erfarenhet av såna ljus alls men jag misstänker att effekten inte blir lika vacker som på Floridabilderna på Ebay i våra murkna vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 702 Postad 14 April , 2016 (redigerade) Jag har haft både varianten under vatten och under badbryggan. Kan instämma i att det aldrig kommer se lika läckert ut som på reklambilderna, i synnerhet inte som dessa ofta är tagna i indirekt ljus (där själva ljuskällan inte syns) och inte sällan lite efterbehandlade. Jag lessnade på de hutlösa priserna och gjöt in egna dioder (samma glasklara plast som man gjuter in insekter m.m. i) till en platt lösning för att slippa göra hål i skrovet. Efter ett par säsonger åkte de väck till förmån för mysljus i grabbräckena på akterspegelns nederdel och andra ställen ovan vattnet istället. Det såg aldrig snyggt ut att lysa upp alla växtdelar och annat gojs i vattnet - som dessutom aldrig fick den läckra färgen och ljusspridningen som i broschyrerna. Och när vattnet inte var helt klart (här har vi ändå 14m siktdjup) såg det ut som helljus på en bil i dimma.... Men testa, du kanske får till det bättre Redigerad 14 April , 2016 av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser