Togero 8 Postad 12 April , 2016 Hej, jag undrar hur jag ska göra för att byta listerna i överbyggnaden på båten: Trät i fodren är 19mm tjock och fönstret är 3mm tjockt. Den gamla typen av lister såg ut så här fast med 19mm istället för 13,5 mm. http://www.erlandsonsbrygga.se/Hemsida/Dackutrustning_Skruv/Relingslist_Glaslist/Glaslist/GLASLIST_GL_2?id=05802 De gamla listerna verkar inte gå att uppbringa. Ska jag slipa ner kanterna till nån sorts tunnare klack (på 13,5 mm då) eller finns någon annan fiffig lösning? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 12 April , 2016 Det verkar ju trots allt lättare att hitta rätt list. Har du kollat med glasmästare? Kuntze har otroligt mycket olika gummilister och har de inte det man söker så vet de ofta var man kan hitta det. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Togero 8 Postad 12 April , 2016 Jag har snackat med Kuntze, de hade ingen och kom inte med något uppslag heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser