borisp83 1 Postad 12 April , 2016 Hej där. Jag har letat länge nu, gogglat suttit på blocket, e-bay ja de mesta har ja gått igenom. Men nu kommer frågan.. Söker ett reglage med tilt knapp till min mercury 90hk 2 takt 1994.. Om det är så att jag hittar en nyare så måste väl den gå att bygga om eller ?? Eller vad är det som skulle vara anorlunda mot en gammal o ny? Är det kabel härvan? Jätte tacksam för svar ) Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 12 April , 2016 Om reglage nummer 1 har knapp för trim/tilt, så bör det passa till din motor. Knappen sitter i toppen på armen, som ju inte syns på bilden. http://www.blocket.se/kristianstad/Wirereglage__Mercury_66109354.htm?ca=12&w=3 Även om det skulle skilja lite i det elektriska så går det att lösa. Men jag är ganska övertygad om att det är plug and play för din del . Om du öppnar reglaget, så tror jag att låset är märkt med nyckel-id. Annars tar du med dig reglaget till en välsorterad firma som säljer reservdelar till Mercury, t.ex. Marinshopen i Älvsjö. Nycklarna brukar vara märkta med en siffra och en bokstav. Det finns bara 10-15 olika nycklar så t.ex Marinshoppen brukar ha alla i lager. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
borisp83 1 Postad 12 April , 2016 Guestsson!!! Du har gjort min dag. Har helt missat annonsen du skicka. Jag ringde direkt o ticket bilder o allt ser ut o stämma. Så nu är vi på väg o hämtar det. De va de bästa som hänt hittills. Tack.. Ska fixa med nycklar sen bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser