Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Barmeister

Bensinslang centimetervara?

Rekommendera Poster

Någon som vet var man kan köpa bränsleslang (45mm/diameter) per centimeter? Behöver 122 cm och vill därmed slippa köpa 2 meter av rent ekonomiska skäl....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema)

Desvärre har inte Biltema denna diameter så Hydroscand och Kuntze var bra alternativ visade det sig! Som jag ser det så säljer båtaffärer endast metervis, då blir det dyrt att köpa 2 meter när jag endast behöver 122 cm. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ovanlig dimension. De brukar ju vara 38mm eller 50/51mm. Dvs 1,5" respektive 2".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dvs innerdiameter... är det den du mätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Desvärre har inte Biltema denna diameter så Hydroscand och Kuntze var bra alternativ visade det sig! Som jag ser det så säljer båtaffärer endast metervis, då blir det dyrt att köpa 2 meter när jag endast behöver 122 cm. 

Har du frågat om de kan göra ett undantag? Konstig butik om de vill missa en kund på grund av sådana princip-prissättningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undvik att köpa bränsleslang på Biltema. Jag gjorde det till en veteranbil jag har, fick byta varje säsong, torrsprickor, senast köpte jag (i metervara "lösvikt") på Mekonomen, en slang av känd tillverkare, och den är nu inne på tredje säsongen utan torrsprickor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ovanlig dimension. De brukar ju vara 38mm eller 50/51mm. Dvs 1,5" respektive 2".

Stämmer! Mätte lite galet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du frågat om de kan göra ett undantag? Konstig butik om de vill missa en kund på grund av sådana princip-prissättningar

Inte tänkt på det, bara utgått från vad som stått på hemsidorna. Helt klart värt att fråga!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stämmer! Mätte lite galet...

Då finns det rätt klassad slang i rätt dimension att köpa per cm i alla större marinbutiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag har fått köpa slang per decimeter från både Swedol och Hjertmans. Per centimeter är kanske för pilligt att hålla på med

Redigerad av MartinX

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...