Barmeister 4 Postad 12 April , 2016 Någon som vet var man kan köpa bränsleslang (45mm/diameter) per centimeter? Behöver 122 cm och vill därmed slippa köpa 2 meter av rent ekonomiska skäl.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 12 April , 2016 Kuntze borde ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 12 April , 2016 Hydroscand.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 12 April , 2016 Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 12 April , 2016 Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema) Desvärre har inte Biltema denna diameter så Hydroscand och Kuntze var bra alternativ visade det sig! Som jag ser det så säljer båtaffärer endast metervis, då blir det dyrt att köpa 2 meter när jag endast behöver 122 cm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 12 April , 2016 Ovanlig dimension. De brukar ju vara 38mm eller 50/51mm. Dvs 1,5" respektive 2". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 12 April , 2016 Dvs innerdiameter... är det den du mätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 866 Postad 12 April , 2016 Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema) Desvärre har inte Biltema denna diameter så Hydroscand och Kuntze var bra alternativ visade det sig! Som jag ser det så säljer båtaffärer endast metervis, då blir det dyrt att köpa 2 meter när jag endast behöver 122 cm. Har du frågat om de kan göra ett undantag? Konstig butik om de vill missa en kund på grund av sådana princip-prissättningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 13 April , 2016 Undvik att köpa bränsleslang på Biltema. Jag gjorde det till en veteranbil jag har, fick byta varje säsong, torrsprickor, senast köpte jag (i metervara "lösvikt") på Mekonomen, en slang av känd tillverkare, och den är nu inne på tredje säsongen utan torrsprickor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 13 April , 2016 Ovanlig dimension. De brukar ju vara 38mm eller 50/51mm. Dvs 1,5" respektive 2". Stämmer! Mätte lite galet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 13 April , 2016 Fat frågan är om det blir billigare? tänker att biltema nog är billigare än hydroscand... (om det nu finns på biltema) Desvärre har inte Biltema denna diameter så Hydroscand och Kuntze var bra alternativ visade det sig! Som jag ser det så säljer båtaffärer endast metervis, då blir det dyrt att köpa 2 meter när jag endast behöver 122 cm. Har du frågat om de kan göra ett undantag? Konstig butik om de vill missa en kund på grund av sådana princip-prissättningar Inte tänkt på det, bara utgått från vad som stått på hemsidorna. Helt klart värt att fråga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 13 April , 2016 Ovanlig dimension. De brukar ju vara 38mm eller 50/51mm. Dvs 1,5" respektive 2".Stämmer! Mätte lite galet... Då finns det rätt klassad slang i rätt dimension att köpa per cm i alla större marinbutiker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 13 April , 2016 (redigerade) Jag har fått köpa slang per decimeter från både Swedol och Hjertmans. Per centimeter är kanske för pilligt att hålla på med Redigerad 13 April , 2016 av MartinX Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser