Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
boman68

Auto stop quick balder

Rekommendera Poster

Hej, just installerat ett komplett ankarspel Quick balder 900.

Har en liten fundering på autostoppet då det slår av som det ska när man kör upp det med panelen på förarplatsen. Kör jag upp det med fjärren hela vägen upp så bryter inte autostoppet... ska det vara så eller har jag kplat fel? Fjärren kanske är merför justering ... .mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har du kopplat fel, och gissningsvis kopplat fjärren direkt till relät och inte via autostoppet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då har du kopplat fel, och gissningsvis kopplat fjärren direkt till relät och inte via autostoppet.

Så kan det nog vara måste kolla i morgon, följde med en liten färgglad lapp med instruktioner på hur stiften ska sitta blev nog något tokigt där...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste koppla via ankarstoppet. Int ehelt tydligt om du kollar på den medföljande lappen. Kolla istället på kopplingschemat som finns på navinordics hemsida betydligt bättre.. Jag själv kopplade mitt i helgen ooch det funkar elegant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack nu har jag ändrat. Blev en helt klart en liten miss där.. koppladein fjärren direkt på relät. Men nu funkar det galant.

Behöver man säkra ankaret under färd? Förutom att bryta strömen. Tycker att det sitter duktigt fast när man kört upp det och ankarstoppet bryter. Har sett att en del har satt en liten extra tamp fast hakad på ankaret och i en knap eller dyl.

Hur ör det med balder något man bör ha som extra safty onboard..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att du hittade kopplingmissen. Jag gjorde en liknande grej när jag kopplade in mitt förra våren, lyckades få spelet att mata ut när man tryckte "Up" på fjärren men "Down" på den fasta panelen. Det hade kunnat bli intressant om jag inte upptäckt det vid montering! :-)

Jag har en liten tampsnutt för att säkra ankaret för att vara säker på att det inte släpper när man ångar fram i 40 knop. Det känns bra tycker jag men om det är ett absolut måste vet jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack nu har jag ändrat. Blev en helt klart en liten miss där.. koppladein fjärren direkt på relät. Men nu funkar det galant.

Behöver man säkra ankaret under färd? Förutom att bryta strömen. Tycker att det sitter duktigt fast när man kört upp det och ankarstoppet bryter. Har sett att en del har satt en liten extra tamp fast hakad på ankaret och i en knap eller dyl.

Hur ör det med balder något man bör ha som extra safty onboard..

En säkerhetslina är aldrig fel ifall...

Jag brukar byta ut en av bultarna som håller spelet till en öglebult. Då slipper man göra extra hål i båten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...Hello igen! En liten undran, Vid ett tilfälle når jag skulle hala in ankarspelet så bröt relät ett antal gånger? Någon som känner till det och varför, ingen större belastning. Kan det vara Spänningsfall?

Mvh Boman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...