theboat 4 Postad 10 April , 2016 Hej, har en AC/Värmare installerat i båten av märket Cruisair, värmaren sattes igång på land under vad jag tror kan ha varit en kvart utan vattentillförsel. Då information kring vad som händer om vattentillförseln stryps saknas i manualen och jag inte kan hitta något på nätet om detta så undrar jag om det finns någon här som vet ifall systemet kan ha tagit stryk eller om det finns någon failsafe funktion som skyddar systemet när pumpen inte får vatten? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 121 Postad 10 April , 2016 Ja det gör det, kör du för länge utan vatten så kommer det ett larm på displayen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 11 April , 2016 Det är ingen impellerpump så det är nog ingen fara med den kvarten du körde Pumpen behöver vattentryck för att fungera så jag har mycket svårt att tro att något skulle tagit skada Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 11 April , 2016 Hej, har en AC/Värmare installerat i båten av märket Cruisair, värmaren sattes igång på land under vad jag tror kan ha varit en kvart utan vattentillförsel. Då information kring vad som händer om vattentillförseln stryps saknas i manualen och jag inte kan hitta något på nätet om detta så undrar jag om det finns någon här som vet ifall systemet kan ha tagit stryk eller om det finns någon failsafe funktion som skyddar systemet när pumpen inte får vatten? Tack på förhand. Kompressorn går när den står på land, men sjövattenpumpen stängs av när den inte får vatten. Som tidligare nämnts, pumpen har ingen impeller som tar skada av torrkörning. Systemet stänger ned efter en tid automatiskt om det inte får kylvatten. Ingen risk för skada. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
theboat 4 Postad 13 April , 2016 Hej, har en AC/Värmare installerat i båten av märket Cruisair, värmaren sattes igång på land under vad jag tror kan ha varit en kvart utan vattentillförsel. Då information kring vad som händer om vattentillförseln stryps saknas i manualen och jag inte kan hitta något på nätet om detta så undrar jag om det finns någon här som vet ifall systemet kan ha tagit stryk eller om det finns någon failsafe funktion som skyddar systemet när pumpen inte får vatten? Tack på förhand. Kompressorn går när den står på land, men sjövattenpumpen stängs av när den inte får vatten. Som tidligare nämnts, pumpen har ingen impeller som tar skada av torrkörning. Systemet stänger ned efter en tid automatiskt om det inte får kylvatten. Ingen risk för skada. Tack så mycket för ditt svar, uppskattar det verkligen. Då kan jag känna mig lugn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 14 April , 2016 Kommer onekligen att tänka på om du körde igenom glykolblandning eller tömde du systemet på vatten med tryckluft inför vinterns minusgrader? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser