theboat 4 Postad 9 April , 2016 Hej! Har hittat en lös jordkabel i motorrummet, kabeln är märkt med "116" men jag kan inte hitta något om en kabel som heter 116 i manualen eller på nätet. Någon som vet vad det är för kabel eller hur jag kan få reda på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 9 April , 2016 Lös liggande eller kopplad till något? Sitter den fast någonstans borde Du väl kunna få ett hum om vad det kan vara.....fungerar allt ombord? har flera liggande i min som jag inte vet o eftersom allt funkar lägger jag inte ned tid på att kolla. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 9 April , 2016 Följ kabeln så ser du var den går. Du kan även koppla på en multimeter och mäta motståndet ifall du har en misstanke om var den går. Är det något eldrivet i båten som inte fungerar? Min manual säger för övrigt att kabel 116 går till targabågens lampa (styrbord sida) men eftersom vi inte har samma båt så är det inte säkert det stämmer på din. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
theboat 4 Postad 10 April , 2016 Lös liggande eller kopplad till något? Sitter den fast någonstans borde Du väl kunna få ett hum om vad det kan vara.....fungerar allt ombord? har flera liggande i min som jag inte vet o eftersom allt funkar lägger jag inte ned tid på att kolla. Jag har precis köpt båten men allting som jag har testat så här långt har fungerat, vissa delar har bytts till 230v av förra ägare. Kan vara någon av dessa som haft jordkabeln tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
theboat 4 Postad 10 April , 2016 Följ kabeln så ser du var den går. Du kan även koppla på en multimeter och mäta motståndet ifall du har en misstanke om var den går. Är det något eldrivet i båten som inte fungerar? Min manual säger för övrigt att kabel 116 går till targabågens lampa (styrbord sida) men eftersom vi inte har samma båt så är det inte säkert det stämmer på din. Tack för tipset, har dock ingen targabåge, men vart i manualen hittade du 116? jag kanske kan leta i motsvarande del i min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 10 April , 2016 I "Owners Manual" finns kompletta kopplingsscheman. Går att ladda ner på sea rays hemsida för din årsmodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser