Murrski 0 Postad 9 April , 2016 Var kan man hitta skrovnumret på en Hydra 20?? Behövs för försäkringen. Murrski Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 9 April , 2016 Kan du inte ange segelnumret..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 515 Postad 9 April , 2016 Vi har fåt frågan från försäkringsbolaget vad vi har för skrovnummer på vår Comfort 32. De påstår att det finns på akterspegeln, men jag kan inte hitta något. Någon som vet var det skulle kunna stå? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 9 April , 2016 Säkert vill försbolaget bara kunna identifiera sitt försäkrade objekt. Och alla CE märkta har en kod, de flesta har dessutom koden på tre ställen på skrovet. Varav ett ofta är på akterns styrbordsida... Men å andra sidan är varken Hydra'n eller Comforten CE märkt. Men tiiverkaren kan ju gjutit in sin egen kod i skrovet? Nja... Jag har ägt både en Hydra 20 samt en Comfort 30 och en Comfort 32. Och kan intyga att i vart fall mina exemplar fanns inga märkningar. Nix. Jag angav segelnumret. Det dög. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murrski 0 Postad 19 April , 2016 Enligt försäkringsbolaget (Länsförsäkringar) räcker det inte med segelnummer. Däremot kan jag stansa in ett eget nummer i skrovet och det är ok. Så det löser sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser