iceman356 1 Postad 6 April , 2016 Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ? Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 6 April , 2016 Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ? Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså. Jag har köpt från ax marin i Strömstad, talar du om vad du har för motor så plockar han iordning dom delar du vill ha, snabbt, billigt och jättebra kvalitet, det går bra att ringa honom vilket känns enklare än att sitta framför datorn o beställa! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 10 April , 2016 Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ? Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså. Jag har köpt från ax marin i Strömstad, talar du om vad du har för motor så plockar han iordning dom delar du vill ha, snabbt, billigt och jättebra kvalitet, det går bra att ringa honom vilket känns enklare än att sitta framför datorn o beställa! Tack för svaret Ivan65 ! Men jag tänkte mer om det är någon skillnad på Volvo Penta original och ej original som typ Drevdelar och Crom Marine säljer. Är det någon som har erfarenhet av detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser